Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Sunday, December 28, 2008

Belasungkawa Buat Canselor UKM


SEREMBAN: Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan yang juga merupakan Canselor UKM, Tuanku Ja'afar Tuanku Abdul Rahman, mangkat di Hospital Tuanku Ja'afar Seremban (HTJS), di sini, kira-kira jam 11.45 pagi semalam kerana angin ahmar.

Baginda mengadu sakit kepala dan tidak selesa kira-kira jam 8.10 pagi dan berikutan itu dua pakar perunding kanan HTJS, Datuk Dr Tarmizi Thayaparan dan Datuk Dr K Sree Raman, dipanggil ke Istana Hinggap di sini untuk memberikan rawatan.

Ketika dua pakar itu tiba di istana pada jam 8.25 pagi, keadaan baginda terlalu lemah walaupun sedar dan selepas melihat keadaan itu, dua pakar berkenaan mengesyorkan baginda dibawa ke HTJS untuk rawatan segera dan pada jam 11.45 pagi, Baginda menghembuskan nafas yang terakhir di sisi Tuanku Ampuan Negeri Sembilan, Tuanku Najihah Tuanku Besar Burhanuddin dan anak baginda, Datuk Seri Tuanku Puteri Jawahir serta dua cucu.

GMUKM mengucapkan belasungkawa atas kemangkatan baginda. GMUKM amat menghargai jasa Baginda yang telah memberikan komitmen padu dalam menjadikan UKM sebagai university terkehadapan di Malaysia ini.. Marilah kita sama-sama membaca Al-Fatihah ke atas Allaharhum Baginda. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh baginda. Amin

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !