Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Saturday, April 10, 2010

PERUTUSAN PENGERUSI GMUKM

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh…

SALAM PEPERIKSAAN


Universiti merupakan satu institusi pengajian yang paling tinggi disesebuah Negara. Golongan terpelajar yang berjaya melanjutkan pelajaran di Universiti merupakan aset kepada Negara satu hari kelak seterusnya menggalas tanggungjawab sebagai seorang Mahasiswa/i yang membawa harapan masyarakat dan bakal menerajui pimpinan sesebuah agensi, pertubuhan dan Negara pada masa akan datang.

Sahabat-sahabat sekalin,

Setelah berhempas pulas kita mendalami pelajaran selama satu semester, kini tiba masanya kita menguji keupayaaan kita  di dalam peperiksaaan yang akan berlangsung tidak lama lagi, namun apa yang perlu diketahui kayu ukur yang sebenar tahap ilmu yang dikuasai bukan setakat merujuk kepada keputusan keputusan yang bakal kita perolehi tetapi bagaimana kita sebagai mahasiswa/i mengamalkan ilmu yang dipelajari didalam kehidupan kita.

Di samping meningkatkan kefahaman kita terhadap setiap mata pelajaran, kita juga tidak boleh lupa dengan peningkatan amal rohani. Amal kerohanian juga harus ditingkatkan sebagai contoh seperti solat hajat, solat taubat dan sebagainya agar segala ilmu yang kita pelajari mudah difahami dan berkekaanl di minda bukan setakat hanya di dewan peperiksaan, akan tetapi berkekalan hingga ke akhir hayat.

Justeru saya sebagai pengurusi Gabungan Mahasiswa UKM (GMUKM) mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat maju jaya dalam menempuhi peperiksaan yang akan berlangsung, semoga peroleh kejayaan yang hakiki.

REALISASI VARSITI.

PENGERUSI GMUKM
M0HD HAFIZ BIN ABDUL RAZAK

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !