Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Monday, November 16, 2009

GMUKM tidak akan gentar


Bangi 16 nov 2.53 pm | Pertemuan wartawan GMUKM dengan saudara Mahfuzan MPP FPI tahun 3 dan saudara Ammar Ishak, Presiden Gabungan Mahasiswa Lantang Negara (GMLN) di Singgahan Ilmu Fakulti Pengajian Islam semalam dalam merespon isu berkaitan perkampungan Aspirasi UKM di Pangkor selama 4 hari untuk memperkasakan calon mereka, saudara Mahfuzan berkata :

" Kami tidak gentar dengan saingan yang ditunjukkan Aspirasi. Pada peringkat kami, semua persediaan telah dibuat dan hanya menunggu pembubaran PMUKM supaya kami dapat berkempen dan menawan hati mahasiswa yang telah lama menunggu perubahan".

Pihak GMUKM berharap supaya dalam pilihanraya akan datang, persaingan yang sihat berlaku dan tidak ada campur tangan daripada pihak ketiga.

"Kami berharap pilihanraya akan datang adalah pilihanraya yang telus dan adil. Biarlah mahasiswa yang mencaturkan bagaimana pembawakan yang mereka inginkan bukan melibatkan campur tangan HEP dan menafikan hak mahasiswa untuk kepentingan mereka" Respon Saudara Ammar.

Pimpinan GMUKM juga mengucapkan takziah terhadap mangsa banjir di Kedah dan Perak. Maklumat terbaru dilaporkan 1,793 orang penduduk telah dipindahkan berbanding 1,338 petang semalam di Kedah manakala di Perak seramai 630 orang mangsa banjir meningkat sejak pagi ini berbanding 522 orang semalam.

17 comments:

blurp said...

pening aku ngan korang ni

Anonymous said...

salam..
gabungan mahasiswa lantang negara(GMLN) tu ape yE?

Anonymous said...

klu x gentar...
apesal nk kecoh2...
klaka la bdk2GM ni

GM said...

bile mase ak Ammar jd ketua GMLN.. bkn hisyam ke?

Al Quds Travel said...

Al Quds Travel Welcome You :-

"FIESTA ALQUDS TRAVEL FAIR"
Date : 10,11,12 December 2009
Time : 10.30 am - 10.00 pm
Venue : Ruang Legar KB Mall K.Bharu
Organizer : Al Quds Travel Sdn Bhd
Tel No : 609-747 9999

Anonymous said...

GMLN tu hnya cebisn GMUKM. Kroni GMUKM. Seng je sbnrnya.

de_buff said...

xsabo nk ngundi

hisyam said...

xkn hisyam dah kene tendang?

NO aspirasi, NO GMUKM, safe UKM.. said...

GMLN tu sama je ng aspirasi, GMUKM..semua nya pertubuhan HARAM..cuma aspirasi ditubuhkan bwh kuasa Ayahanda pengetua Kolej..GMUKM ng GMLN ditubuh bawah kuasa ayahanda mereka...wakakaka

wei said...

come on la, xkn bdak aspirasi g pangkor pn korang nk komen gak, malu la ktorg yg sokong GM ni

izzat89 said...

hidup GMUKM..
ada apa dengan ASPIRASI???
aspirasi=kerajaan..nth ape2..

Anonymous said...

ntah hapa2 ntah korang..kalu dalam kelas macam tikus.pembentangan xbest lagsung.bile ditanya jwpn mmg mcm org xready..

Anonymous said...

asal comment aku aritu kne delete, trase ke, padan muke, tau x kt ukm ni rmai pengundi atas pagar, kalau gm duk asyik hentam aspirasi ngn mcm2 isu, konpem sume pngundi atas pagar ni xkn undi gm............, sblm delete komen ni, lu pikir la sendiri

Anonymous said...

Mahasiswa sekarang suka provokasi isu2 politik kampus. Malah sering kali pula diselitkan dengan politik luar. Kalau berpolitik dalam lingkungan kampus biarlah dilakukan di kampus. Namun berpolitik jua harus dinilai sebetulnya. Ingatlah bahawa segala masalah berkaitan dengan infrastruktur kampus, adalah keputusan pihak universiti untuk menangani masalah2 tersebut atau tidak, sekuat mana suara melantang, walaupun sebesar mana mendapat sokongan. Hanyalah perjuangan yang SIA-SIA sahaja. Yang jelas pelajaran terabai disebalik ketaksuban. Komen anda diluar sana?

Anonymous said...

ckp byk la plk bdk aspirasi ni...time dkt nk ngundi baru korg nk muncul...time student b'depan ngn masalah, korg nyorok kt mn hah?lg nk kata korg perjuangkan hak student kepala hotak kau...

adeq said...

budi bAhasa..budAya kita..Akademik perkasa.. mAhasiswa berjAya..

tabligh said...

apa ni guna bahasa kasar.. walaupun aku ni diantara pengundi atas pagar.. tapi aku jelas yg GM ni pandai raih undi je.. bagi kad.. bagi mask.. pastu gembar gembur..mcm x ikhlas.. aspirasi pulak mmg x lantang sgt.. tapi jaksa2 kolej aspirasi dan pmukm aspirasi penat buat kerja, program, sukan, kebajikan untuk budak 1st yr dari mmp lagi.. jgn la tuduh aspirasi x buat kerja.. aku tgk diorang ni sgt2 sibuk dgn prgram, untuk apa? program2 tulah yg kebajikan sebenarnya.. bukan kad2 yg jadi sampah kat bilik kami.. walaupun aku agak bias tp aku masih memerhati dan undi aku belum ditentukan lagi.. berusaha GMUKM!

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !