Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Wednesday, December 30, 2009

Kami tetap cakna kebajikan



Bangi, 29 Disember- Seorang mahasiswa Fakulti Pengajian Islam (FPI) tahun 2 telah menerima sumbangan kewangan hasil kutipan sekretariat di bawah MPP Mahasiswa FPI iaitu saudara Mohd Idris Mohd Yusoff. Sejumlah RM1113.50 telah disampaikan kepadanya pada pagi tadi untuk meringankan masalah kewangan yang dihadapinya. Selain membuat kutipan sumbangan dari rakan-rakan mahasiswa, Saudara Mohd Idris juga telah berusaha untuk membuat permohonan Zakat dan Pusat Islam bagi pihaknya.

Beliau yang merupakan warga Indonesia memerlukan RM1265.00 untuk melangsaikan hutang yuran pengajian yang tertunggak semester lepas. Dalam keadaan ini, beliau perlu mempertimbangkan dua pilihan iaitu membayar hutang atau menangguhkan pengajian. Masalah kewangan yang mencengkam dirinya menyebabkan beliau terpaksa bekerja buruh kasar pada hujung minggu dan masa lapang.

"Pihak sekretariat MPP Mahasiswa kini sedang bergiat usaha menggerakkan sumbangan untuk membantunya supaya beliau dapat mendaftarkan diri untuk meneruskan pengajiannya. Saya menyeru kepada rakan-rakan mahasiswa lain untuk turut sama membantu"-Mohd Idris Mohd Yusoff, MPP Mahasiswa FPI.

BERSAMA MEMIMPIN

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !