Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Saturday, November 13, 2010

Manfaatkan Masa Cuti Anda

Dengan berakhirnya hari peperiksaan semalam, maka bermula cuti semester bagi rakan mahasiswa UKM bermula hari ini sehingga 19 Disember 2010 nanti. Kami di Gabungan Mahasiswa UKM mengucapkan selamat menjalani cuti semester kepada semua rakan mahasiswa dan mendoakan semoga melalui cuti yang kali ini akan memberikan motivasi kembali kepada rakan-rakan mahasiswa sekiranya perjalanan semester ini agak kurang memberangsangkan.

Di peringkat GMUKM, kami ingin mengajak rakan-rakan mahasiswa untuk merenung kembali, sejauh mana kita bersedia untuk memanfaatkan cuti kita pada kali ini? Jika kita masih gagal merancang apa-apa, ingatlah pepatah bahawa, " we plan to fail if we fail to plan! " Pepatah ini menerangkan seolah-olah akibat buruk akan menimpa seseorang yang tidak tahu menggunakan masanya. Isikanlah masa lapang dengan perkara yang bermanfaat untuk anda pada masa akan datang. Jangan disia-siakan baki cuti yang masih ada.
Masa yang telah berlalu telah menjadi sejarah hidup, masa yang mendatang akan merencanakan hala tuju hidup anda. Sama ada kegembiraan atau tangisan yang akan menemui anda kelak, semuanya bergantung kepada bagaimana anda manfaatkan masa anda.

Gabungan Mahasiswa UKM juga ingin mengajak rakan-rakan mahasiswa untuk sama-sama merencana aktiviti-aktiviti bermanfaat untuk diri dan masyarakat sekeliling. Sebagai contoh, sebenarnya banyak perkara mahasiswa boleh lakukan umpamanya turun kepada lapangan masyarakat. Dan lebih menarik lagi sekiranya dapat menyertai program operasi khidmat masyarakat, atau membantu masyarakat yang kesusahan akibat banjir seperti di negeri Kedah ketika ini.


Di akhir kalam , ingin dibawakan sabda Rasulullah SAW yang bertepatan dengan pengurusan masa ini iaitu ;

"Dua nikmat yang dipersia-siakan oleh kebanyakan manusia iaitu kesihatan dan MASA YANG TERLUANG."( Riwayat Imam al-Bukhari )

Ingat ! Masa adalah masa depan anda. MANFAATKAN MASA ANDA!


Selamat Bercuti.



Ber-GM Lebih Baik!

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !