Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Wednesday, November 24, 2010

KENYATAAN MEDIA : Tahniah kepada PTPTN & 2,162 mahasiswa terpilih

KENYATAAN RASMI MEDIA MAJLIS PERWAKILAN PELAJAR (MPP)
GABUNGAN MAHASISWA UKM (GMUKM)

23 November 2010

MPP Gabungan Mahasiswa UKM (GMUKM) mengalu-alukan keputusan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) yang melupuskan pinjaman bernilai RM59 juta kepada 2,162 mahasiswa institusi pengajian tinggi awam dan swasta yang mendapat keputusan Kelas Pertama bagi tempoh Januari hingga Julai tahun ini.

Langkah terbaru PTPTN ini mendapat pujian dan respon positif daripada kami di barisan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) yang mewakili seluruh mahasiswa Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) kampus utama di Bangi; kampus perubatan di Kuala Lumpur Cheras dan Pusat Perubatan UKM di Cheras.

Langkah ini selari dengan dasar kerajaan Malaysia yang mengumumkan pada awal tahun ini akan menukar status pinjaman PTPTN kepada biasiswa bagi pelajar yang berjaya menamatkan pengajian ijazah sarjana muda kelas pertama atau setaraf dengannya bermula tahun 2010.

Di peringkat kami MPP GMUKM, langkah ini adalah sangat bererti untuk memberi motivasi dan menggalakkan mahasiswa IPTA/IPTS dalam mencapai cita-cita dalam bidang yang diminati masing-masing. Justeru langkah kerajaan melalaui PTPTN ini yang menyediakan pelbagai kemudahan ini diharapkan akan meningkatkan lagi tahap keintelektualan dan keilmuan rakyat Malaysia.

Kepada rakan-rakan mahasiswa, harus diingatkan ilmu adalah hakikat paling utama. Justeru itu, pelajari ilmu dengan segala kesanggupan dan fahamilah pengertian dan kebenaran dalam kehidupan. Sebagai seorang mahasiswa, kita harus sentiasa menanamkan semangat ingin belajar dalam diri. Ingatlah, ilmu itu hanya dapat dicapai dengan kesungguhan; yang dimulai dengan tekad yang bulat diusahakan terus menerus hingga mencapai kejayaan.


Dikeluarkan Oleh :

Unit Media & Penerangan
MAJLIS PERWAKILAN PELAJAR
Gabungan Mahasiswa UKM

http://pm-ukm.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !