Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Tuesday, July 28, 2009

KTSN ditutup seminggu kerana wabak H1N1




27 Julai, Kolej Tun Syed Nasir – Kebimbangan wabak H1N1 menular di UKM menjadi satu kenyataan apabila Kolej Tun Syed Nasir (KTSN) ditutup selama seminggu bermula semalam. Bermula kira-kira pukul 6 pagi, notis pengumuman arahan penutupan KTSN (UKM Kampus Kuala Lumpur) telah dikeluarkan atas arahan Jabatan Kesihatan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.



Dilaporkan juga bahawa seramai 50 mahasiswa disyaki mengalami simpton wabak ini yang telah membunuh 2 orang di Malaysia pada hari ini. Menurut seorang wartawan GM cawangan KL yang dihubungi telah menyatakan bahawa wabak maut ini mungkin merebak ke UKM Bangi kerana pada malam sebelum penutupan kolej ini, kelihatan MPP Aspirasi yang berkunjung ke kampus itu. Beliau tidak menolak kemungkinan bahawa mungkin UKM Bangi akan ditutup tidak lama lagi kerana virus ini boleh merebak melalui jangkitan tempatan.




20 comments:

warga said...

sama-sama kita berdoa agar dilindungi dr wabak yg merbahaya ini..
gm x nk buat solat hajat ke? drp buat perhimpunan haram elok lagi kumpulkan semua warga UKM utk tujuan solat hajat

Anonymous said...

ni smua krn tiada kberktn. Aspirasi byk buat pgrm haram & bmksiat. Ni lah bala ke ats warga ukm

Anonymous said...

adakah Allah s.w.t. menurunkan bala untuk kita menyalahkan orang lain? atau untuk kita ingat mengingati pada jalan kebenaran???

Anonymous said...

hari ke-2 baru nak buat baca yassin n solat hajat. Kalau pasal pilihanraya... setahun before dah start. duniawi sgt.. (kata anda)

Anonymous said...

slain pmukm..klb2 len dr bangi pun ade dtg gak kt ktsn..coz mlm tu ade pngenalan psatuan & klb

Bukan-Warga-KTSN-Biasa said...

assalamualaikum..

saya selaku salah seorang warga ktsn terpanggil untuk berkata disini.

sekarang sedang waktu krisis. bukankah kamu semua sepatutnya bersatu dan membantu kami yang di ktsn ni? kami semua dilanda kebosanan yang hebat, yang menyebabkan 'angin' kami sangat tak baik.

pada mana-mana puak (anda tahu siapa anda), berbuat lah sesuatu. janganlah cuma muncul di ktsn ni sekali setahun, itupun masa pilihanraya. oh maaf, saya terlupa, sepanjang hampir 3 tahun saya di sini, seingat saya tiada pula program-program dari mana-mana puak di kampus kl ni.

and yet, ironically, bila ktsn tutup, semua orang kata bala. mungkin betul, mungkin tidak. jangan nak tuding-tuding jari pada masa macam ni. buat kami semua cukup meluat. jika bala sekalipun, mungkin atas kesalahan kami. jangan nak tuding jari.

sesungguhnya, kami di sini redha, dengan ujian Tuhan. namun kami tidak puas hati, bila perkara sebegini diperkotak-katikkan dan dipergunakan untuk mengutuk puak yang lain. sila cari bahan lain jika mahu saling kutuk-mengutuk.

Sekian, maaf atas segala salah kata, terasa hati.

Dari: Bukan-Warga-KTSN-Biasa
29 Julai 2009

are_zam said...

bersamalah bergabung membenteras h1n1

are_zam said...

nabi berkata umatnya pada akhir zaman akan berbelah.......kita dpt lihat pada masa sekarang betapa rapuhnya persaudaraan umat islam terutamanya di ukm...jazakallah

Anonymous said...

Kepada sume2 yg kat atas ni. Jgn la trlmpau fanatik kolej sgt. Kite sume lpk kat sini 4 @ 5 thn je. Nk smgat2 pun x guna..knp? Pointer trjejas ke?! Kena buang kolej ke?!

Hamdi pdr said...

Salam,trgrk ati tk brkate..di saat2 ini..bknlah saat tk saling kutuk mngutuk dan mnyalahkn org lain..tiap ape musibah yg maha esa trn kn pasti ad hikmah nye..bkn nye tk kte saling kutuk mngutuk..berdoalah kerna tuhan sntiase mndgr doa hamba2 nye..marilah kte brsme-sme bsatu ati..dan mberi kerjasme yg sewajarnye dlm mbndung wabak ini dr trs merebak...

FaDhLi said...

Saya dah komen di facebook GMUKM.
Saya mengharapkan laporan berita yang adil.

Saya memohon maaf kerana tidak dapat membantu semua pelajar di sana. Kapasiti saya sangat terhad. Saya memohon pihak PMUKM (GMUKM + aspirasi) dapat sama2 memberikan bantuan dan empati kepada pelajar di KTSN. Tidak perlu tuding menuding antara satu sama lain.

secara am, saya setuju dengan kenyataan bukan-warga-ktsn-biasa.

FaDhLi said...

"Menurut seorang wartawan GM cawangan KL yang dihubungi telah menyatakan bahawa wabak maut ini mungkin merebak ke UKM Bangi kerana pada malam sebelum penutupan kolej ini, kelihatan MPP Aspirasi yang berkunjung ke kampus itu."

Sempurnakan lagi kenyataan ini. Satu nasihat, bukan paksaan. Terima kasih.

Bukan-Warga-KTSN-Biasa said...

assalamualaikum sekali lagi.

sedikit pemberitahuan: kami di KTSN kini dibenarkan pulang, hanya bagi mereka yang bebas dari sebarang simptom. seperti mana yang saya perkatakan, cukuplah dolak-dalik seperti biasa.

namun masih ada rakan-rakan kami yang diisolasikan di Blok 6. saya meminta pertolongan dan menyeru agar rakan-rakan di Bangi dapat membuat sembahyang hajat dan bacaan Yaasin memohon perlindungan kepada mereka. Kami di KL telah pun melakukannya semalam.

Sekian, salam sejahtera.

Dari,
Bukan-Warga-KTSN-Biasa

amin MPPPMUKM FARMASI said...

salam
sahabat2 semua,
bersabar dan jaga kesihatan diri,
bnyak perkara yg diperkatakan mengusarkan jiwa ...
hindari sifat buruk sangka...
sebarang masalah bole dibawa berbincang...
apa yg berlaku itu ujian Allah...

alhamdulillah, keresahan sahabat2 telah terubat kerana diberi peluang untuk pulang..
jika ada sebarang tanda, cepat2 buat pemeriksaan..
amal kebersihan diri..

"hidup ini adalah ujian"

salam ukhwah

Anonymous said...

ni lah masalah bile semua benda dipolitikkan...

admin gm ukm kl said...

salam M.A.H.A.S.I.S.W.A

"ni lah masalah bile sume bnde dipolitikkan"

mungkin anda seorang saja yg berfikiran negatif begitu.

seruan kami, hentikanlah segala prasangka negatif ini. kembalilah kempada fitrah masing-masing. andai ujian ini mematangkan cara pemikiran kita, muhasabahkan diri masing-masing.

kita sudah banyak berbuat kerosakan di muka bumi Allah ini. kita membiarkan banyak maksiat di depan mata berlaku.

kita seronok melakukan dosa dan suka melihat kepada kemungkaran. kita sebenarnya sudah jauh daripada Dia.

kembalilah wahai umat akhir zaman, berpeganglah kita pada Al-quran dan sunnah. jangan kita biarkan rumah Allah sunyi tanpa muzik lantunan ayat suci al-quran. jangan kita biarkan manusia melakukan maksiat di depan mata kita. tegakkan amar makruf nahi mungkar...........

seterusnya, ikuti berita lanjutan kami dari KTSN di sini http://gmkkl.blogspot.com/

Anonymous said...

semua org ade pndpt msg2.tp tak perlulah nak kutuk mana2 pihak.kite kutuk pihak di sana..tp kite ade pk tak..mgkn diri kite sndri pn menjadi pnca kpd segala bala yg Allah trnkan.di muka bumi Allah ni,tiada satu manusia pn yg sempurna.kalau anda kata aspirasi buat maksiat..anda tanye blk pd gmukm..tidakkah mereka juga melakukan kslpn???sy bukanlah memfitnah mana2 pihak.cuma cuba ingin mengingatkn antara satu sama lain.tak perlulah kita nak salahkan sesape.cermin dulu diri kita yang serba tak sempurna ni.wallahualam...

FaDhLi said...

Kurangkan kontroversi, tingkatkan potensi.
Berdakwah dengan berhikmah.

Anonymous said...

nampaknye btol la pihak gm mempolitikkan keadaan, br diacah sudah melatah...

Anonymous said...

Bl0g gmukm p0n ad salah maklumat.. pe kes?

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !