Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Tuesday, September 15, 2009

GMUKM TAWAN KBH & KIY


Bangi, 15 Sept 2009 - Sebanyak 1000 kad raya telah berjaya diedarkan kepada mahasiswa/i Kolej Burhanuddin Helmi dan Kolej Ibrahim Yaakub semalam. Bermula di kolej 'highlanders' ke Kolej Burhanuddin Helmi, 30 orang petugas GMUKM mengedar kad raya.

Seorang mahasiswa/i tahun 1 FSSK, Nur Hazirah Sulaiman berkata, "Kehangatan hari raya Aidilfitri semakin terasa, perasaan ingin pulang ke kampung halaman, menemui ibu bapa yang dirindu membuak-buak. Terima kasih GMUKM!" Beliau yang merupakan anak negeri Kedah Darul Aman akan bertolak pulang ke sana pada hari khamis ini. Girang tatkala Hazirah dan teman-teman sekolejnya mendapat kad raya pertama daripada GMUKM.

MPP Fakulti Pendidikan Tahun 3 iaitu Affandi Bin Abdul Rahman berkata,"diharapkan semua mahasiswa/i dapat analisa diri sejauh mana kita manfaatkan Ramadhan. Raikan Hari Kemenangan dengan penuh bermakna bersama keluarga tercinta." Katanya lagi, mahasiswa/i diseru untuk menjaga keselamatan diri sepanjang perjalanan pulang ke kampung, menemui ibu ayah. 

28 comments:

Anonymous said...

Kah..Kah..publisiti lebih..habuk pun tara

Anonymous said...

teruskan usaha GM!!
biar budak2 aspirasi bukak mata..hehe
asyik tido je..

Anonymous said...

Seorang mahasiswa/i tahun 1 FSSK, Nur Hazirah Sulaiman

(bukan nama sebenar)
Sebab takdak sorang pun nama tu kat UKM :p

Anonymous said...

mampus aspirasi... makan tido je tahu.. puasa ke x.... hahahahahahah

Anonymous said...

xpela.. puasa.. pasni mang korang xdpt jejak kaki ke perbukitan kiy.. hahaha

Anonymous said...

hehe..jgn ckp org je..ko dok tnya puasa ke x..ko taw x apa faedah bln pose ni..ni siap ckp mampus lg..fitnah sna sni..srupa xyah pose kalo cm2..bgs la apa yg GM wat anta kad rya 2..mmg xslh pown..i2 cra diaowg..aspirasi ada cra mreka sndri..biar stdnt2 ukm wat pilihan mreka..

Anonymous said...

tawan??????btol ke dpt tawan KIY n KBH..stakat edar kad rya 2 tawan ke????

Anonymous said...

mcm mn korg dpt duit haaa...samp 1000 kad raya..better korg gunakan duit tu bantu pelajar miskin

Anonymous said...

setuju...begitu banyak duit, duit utk banner berwarna, flyers, mask, kad raya lagi...dari Pas keh? pakatan rakyat keh? dari penipuan wang pelajar? ya lah...kenapa tak sumbang kpd pelajar miskin?

Anonymous said...

GM bg2 ni gune duit,bukn duit pelajar UKM...korang aspirasi makn2 mewah gune duit sape???hah korang jgn melebih2 kalo sendiri melampau

Anonymous said...

mkn mewah erk..haha klaka la..korg slalu ckp korg xde duit tp tba2 bley edar mcm2..pas2 org tnya mna dpt, diam jerk..pas2 nk cover ckp aspirasi mcm2..GM oiii udah2 ler..smpi bla korg nk jd mcm ni..nnt bla korg dpt pgg ukm, lg mcm2 korg akn wat kn..pas2 still tduh aspirasi mcm2..korg mmg da xde idea len ke slain fitnah..

Anonymous said...

aku plik la kt cni..knape erk gmba xbyk??kta dpt tawan KIY n KBH..tp sekeping je ke gmbr??kt posr zaba byk plak??

Anonymous said...

Kurma = RM 1,000
Mask = RM 1,500
Banner = RM 500
Kad Raye = RM 1,500
Buka puasa = RM 5,000
Gerakan politik & PRK = RM 43,000
TOTAL = 52,500
Sila bagi penjelasan sape yg ikhlas sponser sebanyak tu...sumber dalaman menyatakan daripada pakatan rakyat..betul ke?

Anonymous said...

selalu kata aspirasi tak tunjuk penyata kewangan... Asirasi mmg da korup pun... Cuma GM bacul gak nak tunjuk penyata kewangan dorang..
manala tau tu duit haram ke...
Persatuan melayu GM dgn Aspirasi sama je...
Babilah melayu..

Anonymous said...

gmbr tu teknikal je.. pemegang kamera tu lupe yg die bwk kamera..sbb tu skit je dpt.. gmbr yg dirasakan sesuai je diletakkan admin blog..

Anonymous said...

penyata kewangan ko bg tu andaian ko je kot. belanja kurma xsmpai 300 kot..buka puasa mane plak.. bdk2 gm ni buka kt masjid je aku tgk.. kad raya pun x smpai 1000.. memandangkan rmai mengadu xdpt, means bukan smua bdk dpt, nasib la sape yg ade kat blok yg dorg p, br dapat kad raya tu.. ko pk la pkai otak.. aku wlupun xjoin gm ni pn bleh pk..

Anonymous said...

sahabat2 gm, sabar ye..
tetaplah bertahan hadapi segala tohmahan..
asalkan kebenaran itu dpt ditegakkan..
pasakkan niat kerna Allah.. insyaALLAH kemenangan milik kita.. kalu ditakdirkan kekalahan, redhalah.. mungkin Allah akan berikan kemenangan yang lebih bermakna..!!

Anonymous said...

dapat kad raya tu.. tgk kaler dia dgn design kalo tanya kat kedai mesti dlm RM 2-3 sebiji.. huhu

Anonymous said...

aku suke ngan GM niii....contoh mahasiswa yang berfikiran jauh,pandai cr duit utk kegembiraan dak2 u...tak pikir perut sendiri,dapat kolej free pun taknak sbb nk salurkn duit tu ke kbajikan dak UKM yg memerlukan,bertapa tak pentingkan dirinya mreka ni...aspirasi ?hampeh je....sume yng nmenye harta kebas aje,tak tau dr mna datng,tak tau bleh gune utuk pe,aku tgk abang sarfa kite pnye facebook skit2 majlis buke pose yg grand2 gitu...ouuu

Anonymous said...

poyo gler post ni...
padahal aku usya nk bg kad ni pon muke masing2 takot2 nk masuk asrama....
xpayah la gebang lebey2....
poyo ar luuu....
cite nk gempak,padahal suam2 jer

Anonymous said...

harap GM dapat masuk ke KRK... kami hnye didedahkan dengan aspirasi yg cuba mengaburi mata dengan menggunakan nama TSB...
harap sangat dapat memperkenal dan aktif di KRK..
ramai pelajar2 baru menyokong anda...
cuma kami takut bersuara (takot kene buang kolej)..
he3!

EasTBuLLeT ChaoTiC said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

sape yg membabikan melayu????korang 2 yg babi
x tau dek untg..bangsat..gm lau stkt bg kad rayya x yh nk kecoh
hny pecah belahkan mahasiswa je..
mcm ne nk maju
pk r skit

K@IZER UKM said...

mana nya bangsat gerakan mampus...
setiap perkataan yg ko ucpkan 2 memang ada makna,makna yg menghapuskan diri ko sbg seorang mahasiswa..
ingt la sikit..ko 2 sapa d sini...
jgn sampai ikan mati kelaparan,kentut berbau petai...

Anonymous said...

Dorang ni mmg bodoh...
Budak2 ppuan ni pun bukan boleh caya.. Barang dalam komputer pon blh tahan gak... Hari tu kantoi lak simpan video masa antar laptop kat kedai ambang IT...

Anonymous said...

korang ni apsal hah...plik ak..mahasisiwa cina dan india kt ukm ni tak heboh pun...melayu sama melayu je kecoh..biar la diorang nak bagi duit raya ke..kad raya ke..nak publisiti ke..terpulang la..ni la bangsa melayu sekarang...MEEEEEEEE.....LAYU!!!!..JE...

Anonymous said...

Btol tu..Melayu ngan Melayu pun nak gaduh...camne M'sia nak maju kalo gni..huh!!!

Anonymous said...

haha..aritu aku dtg ukm lepak2 nmpk la kad raya ni..dan2 tym tu aku tgh isap rokok..ashtray xde plak..aku pn buat kad raya gm jadi ashtray sbb keras dan mantap..hehe..sory GM..blaja rjn2 la sume..keje bgs2..duk sibuk politik pointer mcm sampah bt ape kn...lantak korang r

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !