Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Saturday, January 22, 2011

Elakkan provokasi menjelang PRK

Mendapat maklumat setelah meneliti posting di blog NadiUKM , saudara Hafiz Abdul Razak selaku Pengerusi Gabungan Mahasiswa UKM (GMUKM) bertindak segera semalam menziarahi mangsa yang sudah berniaga di Kolej Ibrahim Yaakob (KIY) sejak tahun 2000.


Beliau yang mesra dikenali 'Mak Cik Sally' oleh penghuni KIY memaklumkan beliau terkejut apabila mendapat surat pemberhentian kontrak daripada Pengetua baru kolej berkenaan, baru-baru ini atas sebab yang tidak jelas.

Beliau berkata sejak sebelas tahun berniaga, inilah kali pertama beliau mendapat surat daripada pihak pentadbiran kolej dan ironinya, ia adalah surat pemberhentian kontrak, bukannya surat amaran atau tunjuk sebab.

Beliau kini dalam proses rayuan dan berharap permohonannya dipertimbangkan.

Gabungan Mahasiswa UKM (GMUKM) dalam pada itu melahirkan rasa kekesalan dan terkejut dengan tindakan pihak-pihak tertentu yang bertindak sengaja 'menutup periuk nasi' orang lain atas kepentingan diri sendiri.

Khabar angin yang mengaitkan mangsa dengan badan GMUKM juga adalah liar dan tidak berasas. Tindakan menyamakan pengunjung-pengunjung surau KIY yang digelar 'kaki surau' dengan GMUKM juga nyata tidak benar dan tiada pembuktian.

Apa yang selalu di peringkat GMUKM tekankan kepada rakan-rakan mahasiswa, biar apa pun pandangan mahupun ideologi kita, kita sewajibnya mengamalkan politik nilai. Elakkan perkara-perkara yang mencetuskan provokasi, sabotaj, diskriminasi atau apa-apa sikap yang jelas bertentangan dengan politik nilai.

Biarkan kita selaku mahasiswa bebas mengamalkan fahaman dan pendekatan kita yang tersendiri. Elakkan perkara-perkara yang jelas melampaui dan melanggari etika dan moral seorang mahasiswa.

Kepada pihak-pihak yang terbabit juga, kita mengharapkan jangan hanya atas kepentingan diri, kita bertindak menutup periuk nasi orang lain. Tiada guna kita bertindak atas emosi dan tanpa pertimbangan moral.

Kepada Mak Cik Sally pula, kami di GMUKM berharap Mak Cik Sally tabah dan menghadapi dugaan ini dengan cekal dan tenang.

Jauhi kontroversi, tingkatkan prestasi.


Ber-GM Lebih Baik!

1 comments:

Ibn_kadir said...

Kah,kah,kah..
maklumat ke?
bukan NadiUKM pun orang GMUKM ke?

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !