Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Monday, October 5, 2009

BERSAMA MPP MAHASISWA

2 Oktober, Jumaat - Siri jelajah MPP GMUKM kali ke-2 di UKM Kampus Kuala Lumpur (di sini) setelah sirinya yang pertama pada Rabu,12 Ogos 2009 sempena kempen pencegahan H1N1 yang dilncarkan oleh MPP GMUKM besar-besaran di peringkat UKM.


Pengerusi GMUKM saudara Hisyamuddin sedang memberikan kuih dan kad raya kepada mahasiswa.


Pertemuan antara pemimpin dengan pemimpin. Dari kiri, saudara Amin MPP Farmasi, saudara Ilyas YDP JAKSA KTSN dan saudara Hisyamuddin Pengerusi GMUKM merangkap MPP Umum.

Pengedaran di Dewan Kuliah 1, mahasiswa Fakulti Perubatan Tahun 2.


Rombongan yang diketuai oleh Pengerusi GMUKM merangkap MPP Umum Mahasiswa Saudara Hisyamuddin Che Ali, 2 MPP Umum yang lain Saudara Fikah Sanusi dan Saudara Faez Mat Zain. Saudara Mohd Hafizul Amin bin Khalid, MPP Fakulti Farmasi juga turut sama turun padang.








Saudara Faez, MPP GMUKM bagi kerusi Umum yang berjaya memperolehi undian paling tertinggi pada Pilihan Raya Kampus lepas, kelihatan gembira dalam menjalankan tugasnya.


Respon yang diberikan oleh mahasiswa UKM Kampus Kuala Lumpur cukup membanggakan, mereka gembira dengan kehadiran MPP GMUKM datang dari jauh semata-mata untuk menziarahi mereka sambil mengedarkan kuih raya beserta kad raya, sumbangan ikhlas dari GMUKM.


"dari MAHASISWA kepada MAHASISWA"

Dalam bas juga mereka rajin mengedarkan kad dan biskut raya. Terima kasih.



Dimaklumkan kepada wartawan GMUKM, kedatangan MPP GMUKM tersebut di sini pada pukul 11 tengahari dan berangkat pulang ke Bangi kira-kira jam 12.45 tengahari. Sebanyak 675 kuih raya dan 800 keping kad raya telag diedarkan baik kepada mahasiswa mahupun staff kakitangan UKM.

Saudara Fikah dan Amin sedang bergambar dengan Prof sambil memberikan hadiah Hari Raya.


Pengawal keselamatan juga tidak dilupakan. Hubungan antara mahasiswa dengan kakitangan UKM perlu juga dieratkan lebih-lebih lagi di bula yang mulia ini.


Untuk makluman semua , objektif bagi aktiviti turun padang dan ziarah seumpama ini bukanlah aktiviti yang tiada nilainya seperti buang masa, tunjuk muka semata, dan berlagak lebih seperti yang dicanangkan oleh pihak tertentu yang tidak arif mengenai perkara sebegini.







Malah aktiviti dan perkara paling asas sebagai seorang pemimpin ini amat penting dalam membina ikatan hati dan silaturrahim dengan masyarakat sekitar. Bukan mudah untuk seseorang itu hendak menceritakan dan memberitahu permasalahan mereka jika pemimpin itu sendiri jarang bertegur sapa, apatah lagi jika tidak pernah menjengukkan dirinya di tanah lapang.






Dakyah negatif bagi mereka yang berfikiran sempit harus disemai dengan hujah yang professional selari dengan slogan kami "Bersama Mahasiswa, Memimpin Kecemerlangan".


Kepada fakulti-fakulti lain, MPP Mahasiswa akan turun ke sana suatu masa nanti dan tunggulah kemunculan pimpinan GMUKM untuk bersama mahasiswa, kita rancakkan gelombang PERUBAHAN.

"Suara Anda, Keutamaan Kami"

26 comments:

muslimah said...

tahniah

Anonymous said...

Ini yang kita nak.MPP UMUM Kena turun padang

Faez said...

Betul tu.. Masa2 ni kita kene buat baik kat semua mahupun pengawal2 UKM yang kerja makan gaji buta..

Anonymous said...

statement di atas tidak patut dikeluarkan oleh seorang pemimpin

Hari Pink said...

faez sedap je mulut anda kt org mkn gaji buta. itu hal mereka, skop kerja mereka, apakah anda benar2 rs anda tidak mkn duit buta hasil dari bayaran oleh kerajaan keatas yuran pengajian anda. renung2 kan lah ckp jgn pkai sembur saja kalau hanya duduk memerhati dan buat andaian sendiri.


p/s sedih betul tengok kesedapan mulut sekarang.

Anonymous said...

mesti ade segelintir pak guard yg mkn gaji buta. kalau tak mcm mane nak jelaskan bgmane ade org luar blh masuk ukm utk curi brng & motor? sblm blh curi brng, mesti masuk gate dulu. pak guard yg jaga. slps curi, nak lari pun kena lalu gate. pak guard yg jaga. blh komen???

Anonymous said...

gmukm go go go!!!!

Anonymous said...

tapi statement sebegitu terlalu umum..mcm semua pak guard makan gaji buta...which is not true

Anonymous said...

ada org cuba sabotaj faiz.. kalu btol faiz sendiri yg merespon, msti die guna id blogger. kalu setakat letak Name/URL... semua org boleh buat..

Anonymous said...

aku pon rase itu bukan kuar dr mulut faez sendirik..

Anonymous said...

adeh, sal pencuri tu, macam la ade cop kat dahi dier, dier nak mencuri... x kesal la sape pun yg taip, tp elok ke ckp camtu, beradap dan bersopan la sket...

mohd faez bin mat zin said...

Betul saya sokong... Memang hampir semua pengawal makan gaji buta... Sebab tu banyak kes kat UKM boleh lepas...
Memang Aning UMNO semuanya...

AKTIVIS MAHASISWA said...

siapa kata kerajaan bayar pengajian kita..siapa kata?????korang sedar tak yg korang skrg berhutang...bukannya free..

Hari Pink said...

i no...xmungkin faez ckp camtu..
memang ada kecurian.
kalau di luar ad rompakan n kes2 rogol bunuh..
kira polis x buat kerja??mkn gaji buta??padahal berapa juta org ad skrg kat malaysia.

mcm 2 juga kat UKM. mmg kampus ni x besar tp dorang ada komitmen. yang korang tengok waktu dorang rehat je. waktu dorang buat kerja korang ada perasan ke? kot xmkn lg ke korang tau ke.

mahasiswa pun mmg ad yg mencuri. xkn nk slhkan guard kalau yg dari bijak pandai yg boleh pk..pun mencuri.

bila kena saman kereta r moto slh guard gak.
giat la apa la..bila jd ssuatu persoal mn guard lak. x faham betul org skrg..

siapakah yg berhutang??jgn buat pinjaman kalau rs xnk berhutang.
study betul2. byk yg berminat nk taja..
lagipun skrg ad tabung simpanan pendidikan..
kita perlu sedar pengunaan tabungan ini.

di mn lg hutang kita..??

Anonymous said...

Knp isu kecil dimainkn.sepatutnya kita salute mpp gm

Anonymous said...

kalo da tau xnk hutang..beljar pandai2 mntak scholar..jgn dok men politik je lebeh, pastu extend cm senior korg tuh..kalo extend sb ade jwatan xpela jugak..ni da la bertanding pn kalah, kena extend lg..kelas pn xpegi..asyik bt keco je tau..pastu berlagak pandai xhormat org lak tuh..

Anonymous said...

tlg tarik balik keyataan diatas... sy xtau menahu.. jgn kuar keyataan yang boleh memburukkan empunya nama y sebenar.. MOHD FAEZ BIN MAT ZIN

bdk sek said...

Dan (pada ketika itu) ternyatalah kepada mereka balasan kejahatan-kejahatan yang mereka telah lakukan, serta mereka diliputi oleh azab yang mereka ejek-ejek itu! Surah Al-Jaathiyah ayat 33

Hari Pink said...

kepada semua mahasiswa.
kurangkan bercakap dan tingkatkan prestasi.
x kira dari wakil gm r aspirasi.

jangan gunakan nama orang lain untuk kepentingan peribadi.

kalau takut sangat nak letak nama sendiri, letak je nama samaran macam saya ni.

walaupun saya penakut.. saya x akan guna nama orang lain.hihih

Anonymous said...

kalo GM saja.. confirm baik punya... Macam NABI weh,....

Anonymous said...

apesal gm hendak disamakan dgan nabi??
stau aku, nabi xde plak kutok2 musuh beliau kan??

Hamba Allah said...

apa kait ngan nabi nih. Nabi memang la baik. ahli gm pun manusia gak.yg korang duk kutuk ahli gm tu, asal?korang ni islam ke x??kenapa mcm xpndai nk aplikasi apa yang islam suruh?perlu ke, diexplain lg??andai kata perlu di explain, bersemuka dgn ana.mudah.

Anonymous said...

woi..kpala hotak ko...mana bleh sama ngan nabi...ko tak blajar agama heh..gm ni manusia biasa ad la kekurangan dia..tegur la cara berhemah...ak musykil la dgn akidah org menyamakan taraf kebaikan nabi dgn gm ni....baik mengucap balik...takut2 mati kapir.....

Hamba Allah said...

Wei,sabar wahai anonymous yg ad atas ana ni..jgn gelabah.kawal perasaan marah anda.kalu orang jahil,kita x leh ckp kasar2.sbb dyorng tu ckp gune logik akal.x berpegang pd wahyu yg diturunkan..sbar2..soalan yg mudah ana tnya pun,xde yg berani jwb.korang ni islam ke x??mudah bukan???pun amik masa nk jwb.kalau org islam,x kan ckp mcm org x berotak."mcm NABi weih..." itu statement org munafik tu.bkn org kafir je!

BUKAN AKTIVIS/// said...

bodoh punya aktivis mahasiswa, ko blajr je tggi, tp bengap..tu r, tau politik je...yg ko hutang tu br 30% dr pengajian ko...70% lg kerajaan yg bayar...len kali dapat surat tawaran UKM tu, tgk btl2, dh terang2 tulis kt situ...bangang...aktivis konon, aktivis taik kucing, x tau pape lgsg..

Hari Pink said...

setuju dengan bukan aktivis.
kalau korang rasa xnk hutang terus.
x yah la belajar berenti aje.

aku hanya kata pada sesiapa yang x nak berkorban untuk diri dia je la. semua nak makan pree. sape terasa amek..

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !