Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Thursday, September 2, 2010

'Jom Masak-Masak Bubur Lambuk' Berjaya!


Gabungan Mahasiswa Universiti Kebangsaan Malaysia (GMUKM) dengan tagline terbaru, "Ber-GM Lebih Baik!" terus menjalankan agenda merakyatkan GM dengan mengadakan kerjasama bersama-sama Persatuan-Persatuan Mahasiswa Fakulti serta badan-badan mahasiswa yang lain dalam menganjurkan aktiviti memasak bubur lambuk pada petang tadi dengan Persatuan Mahasiswa Fakulti Kejuruteraan & Alam Bina (PEMATRA) menjadi tuan rumah.

Aktiviti yang pada mulanya dirancang diadakan di Tasik FKAB terpaksa diubah ke hadapan kafe FKAB bermula pada pukul 3.30 petang. Walaupun agak lewat daripada jangkaan awal, tetapi aktiviti memasak dan mengacau bubur lambuk ini berjaya diselesaikan menjelang pukul 6.00 petang.

Menurut Fakri, mahasiswa tahun dua dari Fakulti Kejuruteraan & Alam Bina berkata, beliau teruja dengan aktiviti hari ini kerana ia merupakan gabungan beberapa buah fakulti dan badan mahasiswa lain seperti ISIUKM dan PERKIM selain pembabitan Persatuan Anak Negeri Kelantan (PERDANA) dan Melaka (PESAMA).

" Aktiviti ini kelihatan seperti aktiviti mega antara fakulti-fakulti. (Seolah-olah) jadi 'event' rasmi UKM pula! Saya pun tumpang seronok kerana fakulti kami hari ini menjadi tuan rumah. " luah Fakri kepada Wartawan GMUKM.




Seusai aktiviti memasak bubur lambuk, aktiviti membungkus dan mengedarkan dijalankan. Berkat kehadiran hadirin yang ramai, aktiviti tersebut selesai dijalankan menjelang pukul 6.30 petang. Aktiviti mengedarkan bubur lambuk disasarkan kepada para mahasiswa penghuni kolej-kolej kediaman seperti Kolej Burhanuddin Helmi, Kolej Ungku Omar sehingga Kolej Keris Mas di samping perhentian-perhentian bas sekitar UKM.










Aktiviti pengedaran bubur lambuk ini selesai dijalankan menjelang pukul 7.00 petang. Apa yang diharapkan, melalui aktiviti-aktiviti ini dapat dijadikan salah satu lonjakan kepada para mahasiswa dalam kita bermasyarakat. Ditambah pula dengan keberkatan bulan Ramadhan yang mulia ini, diharapkan kita semua dapat saling memberi dan berkongsi sesama insan. Biarpun berlainan fahaman mahupun pandangan, tetapi pada asasnya kita semua warga kampus UKM yang bertanggungjawab membina varsiti tercinta ini menuju visi dan misi serta falsafah varsiti yang jelas.



Ber-GM Lebih Baik!

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !