Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Tuesday, September 21, 2010

Takziah, banyak-banyak bersabar - Hafiz

 Kelihatan saudara Hafiz di sebelah bapa mertua Allahyarham Noorhisham

TIDAK MASUK DEK AKAL - hanya itulah ungkapan yang paling sesuai dilontarkan oleh rakyat Malaysia berkenaan tragedi pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya bersama-sama tiga rakan beliau yang lain baru-baru ini. Gabungan Mahasiswa UKM (GMUKM) merakamkan ucapan takziah kepada keluarga mangsa dan harap mereka tabah menerima ketentuan ini.

Gabungan Mahasiswa melihat isu ini bukan sekadar dilihat dari pandang sisi permasalahan perniagaan, tetapi lebih melihat ia dari sudut keselamatan, kekukuhan kawalan, kestabilan politik dan lebih penting Gabungan Mahasiswa melihat ia dari sudut urus tadbir atau siasah kenegaraan. Gabungan Mahasiswa tidak berniat ingin mencetuskan sebarang polemik atau provokasi terhadap mana-mana pihak dan menghormati prosedur siasatan jenayah tersebut yang dijalankan pihak berkuasa yang masih belum selesai ketika ini.

"Kes pembunuhan ini nyata 'tak dapat diterima dek akal," kata Pengerusi GMUKM, saudara Mohd Hafiz bin Abdul Razak yang berkata demikian sebagai mengulas pengesahan pihak polis bahawa Sosilawati, 47, dan pemandunya Kamaruddin Shamsudin, 44, serta pegawai bank CIMB Kampung Baru, Noorhisham Mohammad, 38, dan peguam peribadi Ahmad Kamil Abdul Karim, 32, telah dibunuh. Saudara Hafiz ketika dihubungi baru pulang daripada menziarai rumah keluarga pegawai bank CIMB, yang menjadi salah seorang mangsa pembunuhan.

Tambah Hafiz, kes tersebut juga menggemparkan negara dan menunjukkan peningkatan kadar jenayah dalam negara.

"Kita mahu pendakwaan segera dibuat terhadap mereka yang bertanggungjawab melakukan pembunuhan ini." tegas Hafiz selaku Pengerusi Gabungan Mahasiswa UKM.

Untuk rekod mangsa ketika disahkan telah dibakar, manakala abunya dibuang ke dalam sebuah sungai dekat Ladang Gadong, di Tanjung Sepat, Banting.

Kesemua mangsa sebelum ini dilaporkan hilang sejak 30 Ogos semasa berada di Banting untuk urusan pembelian tanah.Seminggu selepas itu, polis menemui kereta BMW milik Sosilawati di Pangsapuri Angsana USJ 1, Subang Jaya dan kereta BMW milik Ahmad Kamil di kawasan perumahan berhadapan sebuah hotel di Subang Jaya.

Sehingga kini pihak polis sekurang-kurangnya telah menahan empat lelaki membantu siasatan.

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !