Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Saturday, September 25, 2010

Kekal BerGM - Pengerusi GMUKM


Ber-GM Lebih Baik! - Hanya itu yang boleh disimpulkan oleh para pengunjung Jamuan Raya GMUKM yang diadakan pada petang tadi. Biarpun lokasi asal di Sudut Pidato terpaksa diubah ke Fakulti Ekonomi & Pengurusan (FEP), tetapi ia seolah-olah tiada kesan apabila ramai penyokong setia GMUKM terus menghadiri jamuan tersebut petang tadi.
Majlis yang diadakan dengan MAMPU menjadi penganjur utama yang turut dihadiri penyokong-penyokong dari 'front' KAMI dan GMLN. Aturcara majlis bermula pukul 4.00 petang dengan ucapan alu-aluan oleh Duta GMUKM Tahun Dua, saudara Fariq Fitri seterusnya ucapan oleh Pengerusi MAMPU, saudara Ahmad Firdaus dan ucapan perasmian majlis oleh Pengerusi GMUKM, saudara Hafiz bin Abdul Razak. 

Di dalam ucapan beliau, saudara Hafiz turut menggesa mahasiswa-mahasiswi untuk terus bersama-sama Gabungan Mahasiswa yang optimis bakal memegang tampuk pemerintahan PMUKM pada pilihanraya kampus yang akan datang. Gesaan ini berlandaskan 'trend' pengundi yang semakin cenderung kepada Gabungan Mahasiswa pada sesi ini, sejak GMUKM dan MPP Mahasiswa giat menjalankan usaha-usaha mendekati mahasiswa seantero di samping terus menjaga kebajikan mahasiswa sepertimana yang dijanjikan di dalam manifesto pilihanraya kampus dahulu.

Di antara intisari ucapan beliau juga turut menyelitkan kata-kata motivasi buat penyokong dan pendokong terdahulu yang kini berada di tahun-tahun akhir agar tetap kekal bersama perjuangan mahasiswa di UKM tercinta ini. " Tanpa yang dahulu, tiadalah yang sekarang " menjadi pedoman buat saudara Hafiz untuk terus memimpin Gabungan Mahasiswa menuju pilihanraya kampus yang dijangka diadakan seawal semester dua nanti.




Seusai ucapan Pengerusi GMUKM tersebut, para hadirin dijemput ke jamuan juadah hari raya yang tidak kurang enaknya. 

Kami di peringkat GMUKM juga mengharapkan sokongan yang padu dari kalian mahasiswa sebagai mata dan telinga kami di peringkat bawahan, di fakulti dan kolej kediaman. Dengan gendang pilihanraya kampus yang semakin kedengaran dari kejauhan, GMUKM turut menyeru mahasiswa-mahasiswi UKM untuk tidak alpa terus bersama-sama Gabungan Mahasiswa UKM dan terus berjuang menegakkan kebajikan, keintelektualan dan Falsafah UKM sebagai teras utama perjuangan GMUKM; di samping kita semua bakal menghadapi peperiksaan yang berlangsung dari 25 Oktober sehingga 14 November 2010 nanti.

Terapkan di dalam diri dengan kata-kata 'Ber-GM Lebih Baik!' kerana tiada sebab lain yang lebih utama dan kukuh alasannya berbanding 'Ber-GM Lebih Baik!'

Salam transformasi,


Ber-GM Lebih Baik!

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !