Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Sunday, July 13, 2014

Boikot barangan Israel


 Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu beranggapan sekiranya kempen boikot terhadap barangan mereka benar-benar dilakukan, maka ekonomi negara mereka akan mengalami satu masalah yang besar.  Hal ini berlaku susulan Britain telah memberi ancaman kepada negara Israel untuk memboikot barangan mereka sehingga Israel membuat perjanjian damai bersama Palestin.

   Terbaru di United Kingdom, terdapat sebuah video yang memaparkan sekumpulan rakyat mereka dengan memakai baju yang tertera 'Boycott Israeli Goods' yang bermaksud boikot barangan Israel. Kejadian ini berlaku di sebuah market yang menjual barangan keluaran  Israel.

   Menurut Menteri Strategi Israel bahawasanya perjanjian ini tidak dapat dilakukan kerana beliau mendakwa bahawa Palestin enggan melakukan perjanjian damai dengan mereka. Jelas sekali bahawa alasan yang diberikan tidak munasabah kerana pembunuhan yang berlaku kepada rakyat Palestin semuanya berpunca daripada Israel yang menceroboh untuk meluaskan pengaruh dan kawasan negara haram Israel.
  
   Kepada rakyat Malaysia yang dikasihi, mari kita bertanya kembali kepada diri kita sendiri, berapa lama kita mampu tahan untuk memboikot barangan keluaran Israel Laknatullah ini?. Adakah sikap memboikot ini hanya untuk sementara sahaja. Kita sudah menanamkan dalam diri untuk membenci kekejaman dan perbuatan yang dilakukan oleh tentera Zionis ini tetapi sejauhmana pengucapan itu dapat di realisasikan melalui melalui perbuatan kita. Akhir kata, teruskan doa-doa kalian kepada saudara-saudara kita yang sedang bertarung nyawa di sana dan juga untuk keselamatan meraka. Mudah-mudahan umat islam yang terkorban mendapat ganjaran syahid dijalan Allah.

   


 

Moving Forward! Ber-GM Lebih Baik!

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !