Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Thursday, July 17, 2014

Tahniah! Kempen UKM 4 Palestin


  Kemusnahan dan kezaliman yang dilakukan oleh rejim Zionis Laknatullah keatas umat Islam di Palestin sememangnya suatu perkara yang tidak harus dibutakan oleh semua masyarakat.Melihat kepada isu yang berlaku dikalangan umat Islam di Palestin ini, mahasiswa Universiti Kebangsaan Malaysia dengan kerjasama Persatuan Mahasiswa UKM(PMUKM) telah membuat satu kempen yang diberi nama UKM 4 Palestin bertujuan untuk mengumpul sumbangan orang ramai yang prihatin terhadap isu ini untuk disalurkan kepada NGO yang tertentu untuk diserahkan kepada umat Islam di Palestin sana.

   Di fahamkan sukarelawan UKM 4 Palestin seramai lebih kurang 25 orang telah memulakan gera kkerja dengan mengadakan piket aman beserta edaran tabung di bazar Ramadhan Seksyen 16 berhampiran stesen minyak Shell petang semalam. Kempen ini turut disertai oleh YDP PMUKM sendiri iaitu saudara Mustapha Kamil mengelilingi bazar tersebut serta telah membuat ucapan serta penerangan berkenaan kempen UKM 4 Palestin ini.

   Di peringkat Gabungan Mahasiswa mengucapkan syabas dan tahniah diatas usaha murni mereka ini yang sangat prihatin tentang isu yang berlaku walaupun isu ini berlaku jauh dari mereka namun usaha mereka untuk melakukan kempen sebegini seharusnya dipandang mulia oleh semua pihak.

   Sebagai mahasiswa, seharusnya kita tidak boleh berdiam diri dan membuat tidak endah dengan kejadian-kejadian sebegini kerana ia kejadian ini melibatkan kehilangan nyawa yang ramai terutamanya orang awam yang tidak berdosa menjadi mangsa.

   Akhir kata, kami menyokong sepenuhnya usaha-usaha yang dilakukan oleh pihak-pihak ini dan sama- samalah kita semua berdoa untuk keamanan dan keselamatan penduduk yang berada di Palestin sana.

Abdul Kahar b. Hamzah
:Speaker Gabungan Mahasiswa UKM):










  
   

  

Moving Forward! Ber-GM Lebih Baik!

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !