Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Wednesday, August 20, 2008

21 OGOS…HARI MAHASISWA UKM



Hari Mahasiswa Kembali Lagi!! Esok, Khamis,21 Ogos 2008 merupakan hari Mahasiswa UKM sempena 5 Tahun Penubuhan Gabungan Mahasiswa UKM (GMUKM) di kampus tercinta ini. GMUKM yang terdiri daripada Kelab Sosialis UKM, MAMPU, DEMA, CCC, JKMI, KARISMA, PKPIM, GAMIS, LawSoc, Solidariti Hak Asasi Mahasiswa UKM (SUHAM), Gerakan Mahasiswa Lantang Negara (GMLN), Johorian dan Penang Guide serta Persatuan atau Kelab yang berpayung dibawah lambing Pro Mahasiswa

.

Hari Mahasiswa UKM bukan setakat hari Khamis semata-mata, tetapi satu hari yang memberi signifikan kepada perjuangan mahasiswa itu sendiri. Mahasiswa mempunyai kuasa pendesak atau “task force” yang memberi satu ketakutan dan kepedulian daripada pemerintah sama ada peingkat Negara mahupun Universiti.


Justeru, seluruh mahasiswa/I UKM digalakkan untuk memakai apa-apa tanda berwarna Ungu sama ada payung, lencana, reben ataupun baju berwarna Ungu pada hari esok, Khamis 21 Ogos.

Ayuh Mahasiswa/I UKM, marilah kita membuka mata semua pihak tentang perjuang kita yang berpaksikan Falsafah UKM, Kebajikan dan Keintelektualan Mahasiswa.

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !