Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Thursday, August 28, 2008

Laungan Student Power bergema di Pusanika



Pengerusi GMUKM merasmikan penggunaan logo baru GMUKM

Aktivis mahasiswa yang ‘berani’ mencabar
Ucapan penuh bersemangat Pengerusi GMUKM, Saudara Farhan Yusoff
Tekun mendengar amanat wakil-wakil front Gabungan

PUSANIKA, UKM BANGI : 29 OGOS JAM 120 P.M – Majlis Pelancaran Logo GMUKM yang baru telah dilaksanakan dengan jayanya tanpa sebarang masalah. Rapat umum yang bermula dengan ucapan Jurucakap Gerakan Mahasiswa Lantang Negara (GMLN), Saudara Kazman Abdullah yang bertindak sebagai pengerusi majlis pada tengahari itu. Beliau menyeru semua mahasiswa yang berada di aras atas Pusanika untuk turun ke bawah manakala bagi mahasiswa yang ada di tingkat bawah Pusanika, untuk naik ke Aras 2 Pusanika itu.



Pengerusi GMUKM, Saudara Ahmad Farhan Yusoff memulakan majlis dengan menyentuh latar belakang penubuhan GMUKM. Beliau turut menyentuh tentang sejarah GMUKM yang mempunyai sejarah perjuangan yang amat panjang. Beliau turut menegaskan bahawa GMUKM bukan hanya diwakili oleh kaum Melayu sahaja tetapi mempunyai penggerak mahasiswa daripada kaum Cina dan India



Seterusnya ucapan daripada wakil JKMI, Saudari Davani yang menyentuh tentang asal penubuhan Jawatankuasa Kebajikan Mahasiswa/I (JKMI). Beliau turut menyatakan yang mahasiswa India bersama-sama dengan GMUKM dalam menjayakan agenda mahasiswa untuk kebajikan dan keintelektualan mahasiswa



Ucapan ketiga diteruskan dengan ucapan Wakil Mahasiswa Cina UKM, Saudara Teoh Lee Keng yang menjadi wakil mahasiswa Cina Beliau menegaskan bahawa Mahasiswa sekarang amat lemah dalam menghadapi cabaran dan tekanan Universiti. Beliau turut menyatakan optimis kepada GMUKM untuk mendepani mahasiswa dalam menghadapi Pilihanraya Kampus (PRK).



Akhir majlis, ketiga-tiga wakil mahasiswa itu menandatangi kain rentang merasmikan penggunaan lambang baru GMUKM bagi mewajahkan GMUKM sebagai front mahasiswa yang berbilang kaum. Majlis tamat pada jam 1.40 petang dan kehadiran mahasiswa dianggarkan kira-kira 100 orang.

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !