Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Saturday, August 16, 2008

Apa Di Sebalik Pesta Konvo-36



Pesta Konvo ke-36 telah melabuhkan tirai. Satu lagi bukti projek kegagalan Aspirasi buat sekalian kalinya. Pesta Konvo kali ke 36 menyaksikan bahawa pihak Seketriat gagal melaksanakan program dengan jayanya. Masalah publisiti kurang meluas, gerai yang kurang dan juga program pra konvo yang tidak mendapat sambutan, menyerlahkan sebenar kredibiliti Aspirasi UKM itu sendiri.

Jika dahulu, semasa Pesta Konvo di pegang oleh GMUKM (7 tahun lalu), Pesta Konvo UKM kali ke- 29 telah mendapat pujian ramai termasuklah Naib Canselor ketika itu dan para mahasiswa. Dengan program keintelektualan yang pelbagai, sambutan menggalakkan dan keuntungan pesta Konvo yang menbanggakan, menyerlahkan karisma sebenar pemimpin GMUKM. Tetapi berbanding Aspirasi sekarag, mereka tidak tahu untuk mengendalikan program dan menguruskan organsasi. Yang mereka tahu, hanyalah aspek kemewahan dan hedonisme. Tetapi dari segi penjanaan sumber manusia dan penyerapan nilai bepersatuan, mereka gagal melakukannya. Bukti jelas dan nyata, penganjuran DC Kampus di panggung seni Julai lalu, gagal mendapat sambutan mahasiswa UKM dan hambar sekali.


Pesta Konvo telah berakhir. Itulah hakikat yang perlu kita sedar bahawa selepas pengakhiran inilah, berlaku pelbagai isu. Jika dahulu, isu MPP Aspirasi yang memegang Konvo, melarikan wang dan bercouple dengan Setiausaha Konvo hinggakan tidur bersilang kaki di Pesta Konvo, sekarang isu dia lain pula. Dengar khabar yang kuat, penyata kira-kira Pesta Konvo telah dilakukan pemalsuan oleh beberapa AJK. Ini bagi menyembunyikan kebobrokan mereka mencuri duit keuntungan tersebut. Jelas bahawa GMUKM akan menyiasat sehingga akar umbi bagi mencari pencuri tersebut.


Bagi mahasiswa/I yang menjadi budak suruhan semasa Pesta Konvo berlangsung, GMUKM amat simpati akan kebajikan mereka. Para Majlis Eksekutif Pesta Konvo akan bersuka ria di luar negara sedangkan AJK yang bertungkus lumus sehinggakan mengabaikan pelajaran, hanya mendapat laba lawatan ke dalam negara. Paling kuat ke Pulau Pangkor. Ini adalah fakta. Tahun lalu sahaja. Para Majlis Eksekutif telah pergi ke Thailand sedangkan AJK bawahan hanya pergi ke Pulau Pangkor. Ini adalah satu diskriminasi terancang.

9 comments:

hadeyf said...

ape ni???main sedap ckp jer wei...ce bukak buku lama blk...konvo 29 ada hutang rm300ribu ngan tv3...bgus sgt la 2 erk...biler nk byr...maner pgarah konvo 29...tampil ke depan la wei klo berani...bukti ada ni...surat dri tv3..nk ktorng photostat edar kat student ke????hahahahaha

Benci fitnah said...

"Jika dahulu, semasa Pesta Konvo di pegang oleh GMUKM (7 tahun lalu), Pesta Konvo UKM kali ke- 29 telah mendapat pujian ramai termasuklah Naib Canselor ketika itu dan para mahasiswa. Dengan program keintelektualan yang pelbagai, sambutan menggalakkan dan keuntungan pesta Konvo yang menbanggakan, menyerlahkan karisma sebenar pemimpin GMUKM."

yer...KEUNTUNGAN yang membanggakan dengan satu HUTANG YANG BERNILAI RM 300,000.00 DITINGGALKAN...

wahai hamba Allah yang mengaku memperjuangkan Islam..anda kata anda memperjuangkan Islam..tapi anda sendiri tak faham hukum hakam Islam...apakah hukuman orang berhutang???adakah hutang itu membanggakan MAHASISWA yang bergabung???


Anda memperjuangkan Islam...tapi anda membuka aib orang..bukankah itu ditegah oleh Nabi Muhammad S.A.W.??anda yang kononnya mahir dengan Islam takkan tak tahu apakah dosa memfitnah..???atau anda hanya menggunakan nama Islam???

Kenapa anda saling tuduh menuduh???bukankah Baginda berpesan bahawa khabar yang TIDAK PASTI tak elok dihebah hebahkan???mungkin anda jenis suka membuat apa yang Baginda larang...adakah itu kebanggaan MAHASISWA yang bergabung-gabung??

Dari anda melihat sebalik-sebalik...baik anda perbetulkan diri anda dahulu...selesaikan apa yang patut...insaflah diri dari membuat dosa-dosa besar mahupun kecil...langsaikan hutang2 anda dengan Allah dan hutang anda dengan manusia...

andaikata tv3 tidak menghalalkan dan anda tidak mampu untuk menyelesaikan hutang itu,merase lah azab yang dijanjikan Allah...

inikah contoh2 yang nak sangat memimpin MAHASISWA lain??hanya mendusta,memfitnah,membuat khabar yang tidak benar,berhutang sana sini,inikah calon nak jadi pemimpin???sama2 kita fikirkan..renung2 kan...salam....

issey said...

Salam...
Saya baru berkesempatan untuk memberi komen terhadap post ini. saya sudah lama nenbaca artikal ini, dan alhamdulillah baru mlm ini baru dapat saya luahkan kerana perlu menyelesaikan tanggujawab yang lebih penting. pertama kali membaca artikal ini saya tergelak sendirian kerana seperti orang yang jahil pengetahuannya berkenaan pesta konvo mengarang post ini. disini akan dijelaskan satu persatu, perkara yang pertama dibangkitkan adalah berkenaan publisiti. macam mana gmukm bole ckp kurang publisiti??apa gmukm sudah "buta" melihat bunting2 dan banner pesta konvo yang tergantung disetiap genap penjuru UKM?? dan disekitar bandar baru bangi?? disetiap hentian komuter lembah klang?? adakah gmukm tidak pernah menonton tv1 yang beberapa kali terdapat slot untuk pesta konvo?? adakah gmukm tidak pernah menonton tv3 dimana juga terdapat paparan berita berkenaan pra-konvo??jika YA jawapan kepada semua persoalan tadi..maka GMUKM tidak berhak untuk menyatakan pesta konvo kurang publisiti...

untuk pengetahuan semua, sepanjang saya menyertai pesta konvo ke-34, bukan sahaja Naib Canselor yang memberi pujian tetapi Tuanku CAnselor yang memberi pujian sehinggalah pesta konvo ke-36 baru-baru ini. didalam post ini juga menyatakan bahawa gerai yg kurang..saya nasihat kan penulis agar bertanyakan kpd kwn2 yg hadir ke pesta konvo, jgn main sedap tangan je taip..GMUKM bole bertanya kepada pengerai2 pesta konvo, pesta konvo manakah yg amat mengembirakn mereka..?? saya sudah ada jwpnnya sebab sy prnh mengajukan soalan sebegini yg penting bkn pesta konvo ke-29 jwpannya..sedarlah...


Jika pesta konvo ke-36 baru2 dikatakan hambar, ini kata2 org yg tidak pernah hadir ke tapak pesta konvo. mn mungkin hambar jika pd mlm perasmian hingga mlm terakhir pegunjung penuh membanjiri dataran gemilang..ini dikatakan hambar???

Jika benar tuduhan gmukm berkenaan ape yg dinyatakan diatas..sila buktikan..!!

kepada penulis, janganlah kerana terlalu tamakkan kuasa untuk memerintah, kamu mengapi2 ajk pesta konvo. unutk penjelasan semua, setahu saya menyertai pesta konvo, tidak pernah lagi membuat lawatan ke Pulau Pangkor.. tp kalo GMUKM dgn menyatakan ini adalah fakta..boleh maklumkan kpd kami dari mn dtgnya fakta ini?? buktikan???
tapi saya bole jadikan ini fakta tiada masalah bagi saya.


Salam Mahasiswa/i

Benci fitnah said...

nie nak nasihat sikit la utk pengarang² yang suke membuang masa manaip artikel² yang tidak berasas....

anda cakap berdasarkan fakta mana utk dihebah-hebahkan tu???sape plak yang pegi pangkor???setakat dengan dari mulut² spy anda...tak pun rakan² anda..yang sama jeles mcm anda...hentikan ar...kalau tidak tau..jgn nak guna istilah "FAKTA"...jgn nak tunjuk yang anda tu sudah betul...

anda nak bangga sgt pesta anda yang berhutang beribu-ribu tu kenape???anda tak rase malu ker bangga dengan berhutang...???sikit-sikit konvo 29..sikit-sikit konvo 29..kalo tahun lepas tak meriah pun, takder ar sampai berhutang dengan orang..kalo pesta berhutang tu dikatekan 'berjaya',dimanakah duit-duit itu????fikirkan, kalo menurut akaun pun,hutang tu kan membawa maksud 'rugi'...kerugian itu membawa maksud berjaya ker???takkan tak dapat duit langsung..kalau dapat, kemanakah hilang nya duit2 itu sehinggakan berhutang???

anda kate anda 'hebat' menguruskan sebuah organisasi..kerugian itu membawa maksud hebat ker??bukan nak ckp dari aspek wang ringgit atau anda mungkin katakan tu duniawi,tp nie dah cukup membawa maksud bagaimana pengurusan anda amat 'hebat' itu sehingga berhutang...

sama² kite fikirkan,renung² kan...salam ukhwah...

Benci fitnah said...

to:GMUKM...

kenapa tak jawab???

sebab taktau ke,sebab anda dah rase bersalah ker,atau anda tau kebenaran comment² di atas???

atau sebab anda dah tau kesalahan anda???

AhHcOmEy said...

nak tanya sket

mase pesta konvo 29
penulis ade hari2 ke?
penulis umur berapa?
penulis ada lampirkan laporan kewangan dalam blog ni ke?
penulis ade bukti yg kuat ke menyatakan pesta 2 sgt berjaya
pesta dianggap berjaya kalau untung
bukannya dengan meninggalkan hutang beratus2 ribu kepada pesta seterusnya

PENULIS
"Dengar khabar yang kuat, penyata kira-kira Pesta Konvo telah dilakukan pemalsuan oleh beberapa AJK"

DENGAR KHABAR???????
tau x dengar khabar 2 ayat yg x kukuh langsung
langsung x ada bukti
ada ke bukti????
tunjuk tengok
datng bilik pesta n tunjuk kalau berani sangat

penulis
mata anda d mana??
x nampak ke publisiti yg kami buat
yela sebok melayan blog syok sendiri ni aja
sampai mata x sempat tengok tiang2 d UKM n bangi

walaupun PK35 kurang berjaya
tapi sekurang2nya kami x berhutang
ISLAM ke 2 kalau berhutang n lari???
jangan cuba mainkan isu agama kalau x cukup hujah2 nya

jangan cuba nak rosakkan hubungan antara AJK kami
kami ada struktur organisasi yang lengkap
kami latih ahli kami
dari ajk pelaksana
ajk dasar
eksekutif
dan majlis tertinggi

layakkah anda mengutuk kami kalau nama kami pun anda x pasti

mana ada majlis eksekutif dalam pesta konvo?????
anda langsung tidak buat homework berkenaan pesta sebelum menulis blog ni
nampak sgt anda menulis berdasarkan khabar angin dan emosi semata2

siapa beri anda hak untuk menggunakan gambar2 di dalam pesta konvo 36??????????
setiap gambar itu adalah hak kami
anda x berhak langsung gunakannya
tau x itu mencuri

kalau nak tuduh perlu ada bukti
simple
mana bukti anda?????????

penulis jangan tulis pakai jari tapi pikir pakai kaki

kami ada struktur organisasi yang sgt kukuh
x pernah ada ketidakpuasan hati di kalangan ahli
jangan cuba memainkan isu sape pergi pangkor n sape pergi thailand(bile g pengkor pon ntah la, sape la informer yg bertauliah 2)
setiap jasa ajk kami akan balas
kami x perlu tunjuk ajar dari pihak luar
yang x tahu portfolio yang dipegang oleh setiap jawatan
x tahu pengorbanan setiap AJKP,AJKD dan MPT(tau ke x MPT 2 ape????????????)hahahahahahaha

blog lawak n dusta semata2

AhHcOmEy said...

penulis ada hari2 di pesta konvo 36 ke???
mane bukti gerai x banyak?????????
x kire ke???????????????
ade gambar ke gerai x banyak???????????
ade gmbar ke pengunjung x ramai???????????
ada bukti?????????
setakat tulis aku pun boleh

AhHcOmEy said...

Naib Canselor ketika ini pun puji la PESTA KONVOKESYEN KE36

ingat Naib Canselor ketika itu ajeke puji pesta 29???

nurul said...

berlagak tak tentu hala lah GMUKM nie..setakat kena puji dengan naib canselor pun kecoh...PK34 kena puji dengan Tuanku Canselor depan semua wartawan berkali2...tak kesah pun...

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !