Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Thursday, August 28, 2008

Pelancaran Logo Baru GMUKM esok & kempen pemakaian Warna UNGU


Ayuh mahasiswa..mulakanlah harapan baru untuk kita semua. Kembalikanlah kuasa mahasiswa semula. Marilah kita sama turun ke :

Majlis Pelancaran Logo GMUKM baru
Tempat : Sekitar Chanselori
Masa : Jam 1.00 petang

Semua mahasiswa diwajibkan memagai baju, atau apa-apa tanda yang berwarna UNGU..

Berikut merupakan fakta di sebalik logo GMUKM yang baru :

IMEJ GMUKM
  • KEINTELEKTUALAN – Bertindak berdasarkan hujah yang benar dan tepat serta sentisa analisis dan kritis dalam menilai sesuatu keadaan dan fakta. GMUKM juga memperjuangkan kebebasan akademik di UKM.
  • KEBAJIKAN – Sentiasa peka, sensitif serta mempunyai inisiatif dalam isu-isu yang berhubung dengan kebajikan mahasiswa semua kaum.
  • FALSAFAH UKM – Sentiasa lantang, bersemangat, aktif, tangkas, dan cergas dalam bertindak dan memperjuangkan isu-isu berhubung Universiti dan sentiasa mendokong falsafah Universiti.

MOTTO “WE LOVE UKM”
  • mempunyai slogan utama GMUKM – ‘We Love UKM’ yang bermaksud bahawa kami sayang UKM dan akan terus mendokong falsafah Universiti di samping bermatlamat menjadikan UKM sebagai Universiti APEX dan menduduki 20 Universiti terbaik di dunia dalam Times Higher Education Rangking.
GAMBAR MAHASISWA MENGANGKAT TANGAN
  • Simbol perjuangan mahasiswa memartabatkan kecemerlangan dan keunggulan Universiti Kebangsaan Malaysia.

HARAPAN BARU MAHASISWA
  • Moto pembawaan GMUKM kali ini yang bermatlamat ini memberikan satu pengharapan baru kepada mahasiswa dalam aspek kebajikan, keintelektualan dan falsahfah UKM sendiri.
WARNA UNGU
  • Warna Ungu dipilih oleh GMUKM berlatar belakangkan warna cerah dan ceria bagi menggambarkan konsep ‘mesra’ mahasiswa yang menunjukkan bahawa GMUKM adalah untuk semua mahasisiwa tanpa mengira latar belakang bangsa dan agama.

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !