Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Wednesday, March 17, 2010

Mesyuarat Pertama PMUKM, 4 Usul Lulus

Bangi, 17 Mac- Mesyuarat kali pertama PMUKM telah diadakan pada 16 Mac 2010, jam 9.00 malam bertempat di bilik Gerakan HEP. Seramai 13 orang MPP Mahasiswa dan 19 orang MPP Aspirasi telah menghadiri mesyuarat ini. Saudara Nik Shafie, MPP Fakulti Pengajian Islam tahun 3&4 tidak dapat menghadiri mesyuarat kerana terpaksa mengikuti kajian lapangan untuk tesis beliau di Kelantan. MPP Mahasiswa mula memenuhi ruang bilik gerakan HEP seawal jam 9.00 malam manakala MPP Aspirasi masuk ke dalam bilik 5 minit kemudian. Agenda yang dibincangkan di dalam mesyuarat kali pertama ini ialah pembentangan perkembangan exco kebajikan yang meliputi 3 bidang iaitu :

i) prasarana, keselamatan dan pengangkutan ( saudara Rasydan )
ii) air, tenaga dan komunikasi ( saudara Yong Yoon Kian )
iii) hal ehwal pengguna dan kesihatan ( saudari Nasiha Sakina-tidak dapat hadir)

hasil mesyuarat pada malam itu, ahli mesyuarat sebulat suara meluluskan 4 usul untuk dilaksanakan dalam gerak kerja yang seterusnya iaitu:

i) Mahasiswa/I yang mendapatkan rawatan di hospital-hospital berdekatan dipindahkan ke HUKM sekiranya perlu
ii) Penambahan router di tempat-tempat kritikal untuk meningkatkan pencapaian internet serta servis berkala untuk meningkatkan kualiti perkhidmatan internet
iii) Mana-mana MPP yang tidak dapat datang mesyuarat untuk membentangkan laporan gerak kerja perlu mencari wakil untuk pembentangannya dan setiap exco hendaklah memaklumkan perkembangan gerak kerja masing-masing kepada semua MPP.
iv) PMUKM perlu menyediakan laporan kewangan perbelanjaan setiap aktiviti yang dijalankan oleh PMUKM bermula pada sesi 09/10 dan perlu dibentangkan kepada semua MPP pada akhir sesi.
Selain itu, antara perkara yang dibangkitkan adalah jawatan Exco Kerohanian atau Pembangunan Insan yang tidak diwujudkan dalam kabinet PMUKM tetapi bidang tugas Exco Kerohanian dipikul oleh 3 orang Majlis Tertinggi iaitu Presiden, Timbalan Presiden dan Setiausaha. Tambahan pula jawatan-jawatan kabinet PMUKM masih belum disahkan oleh Naib Canselor UKM, Prof. Tan Sri Dato' Dr Sharifah Hapsah Syed Hassan Shahabudin walaupun setelah tamatnya majlis watikah perlantikan.
REALISASI VARSITI

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !