Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Friday, March 26, 2010

"SAYA MAHASISWA PRIHATIN"






Bangi, 25 Mac- MPP Mahasiswa mengambil inisiatif untuk turun ke akar umbi bagi membudayakan nilai murni dalam kalangan mahasiswa, bermula semalam di UKM Kampus KL. "SAYA MAHASISWA PRIHATIN" merupakan suatu bentuk seruan bagi memupuk nilai keprihatinan dalam kalangan mahasiswa.

Seperti biasa, pendekatan 'turun padang' digunakan sebaiknya oleh MPP untuk mendekati mahasiswa/i UKM. Booklet yang mengandungi maklumat tentang Tabung Kebajikan Pelajar dan Audit MQA diedarkan untuk memberi kesedaran kepada mahasiswa. Borang permohonan Tabung Kebajikan Pelajar turut diedarkan dan reaksi yang diterima menunjukkan bahawa masih ramai mahasiswa yang tidak mengetahui kewujudan Tabung tersebut yang berperanan untuk meringankan beban mahasiswa yang kematian waris, kemasukan wad dan mengalami kes-kes tertentu (bencana, kecurian dan sakit kronik).

MPP Umum, Muhamad Faiz Ismail yang ditemui di UKM Kampus KL berkata, mahasiswa perlu menanamkan sikap prihatin kerana ianya semakin pudar dalam kalangan generasi muda.

"Mahasiswa yang tidak prihatin cenderung untuk mementingkan diri sendiri. Kesibukan dengan hal masing-masing membuatkan mahasiswa tidak peka dengan keadaan sekeliling. Kalau boleh kita nak mahasiswa jadi contoh yang baik kepada masyarakat. Suka bantu orang lain, ambil berat dengan isu semasa di kampus dan terlibat sama dalam usaha untuk mencapai halatuju universiti."katanya.

*gambar gerakan merakyat akan menyusul kemudian

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !