Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Friday, March 19, 2010

MPP Aspirasi Adakan Mesyuarat Sulit

Bangi, 18 Mac - Wartawan GMUKM mendapat maklumat bahawa pada mesyuarat MPP baru-baru ini, terdapat satu isu hangat telah dibangkitkan dan mendapat perhatian pihak Presiden sendiri. Maklumat yang diperolehi menyatakan bahawa MPP Aspirasi telah mengadakan meeting sulit tanpa pengetahuan MPP Mahasiswa sehari sebelum Pra-MPPK diadakan iaitu pada 5 Mac 2010.

Justeru, Muhd Syafiq Abd Aziz, MPP Umum bertanya kepada Presiden untuk mendapatkan kepastian sama ada maklumat tersebut sahih atau tidak. Namun begitu, Hamzah dalam keadaan teragak-agak menafikan hal itu. Katanya, beliau bukan mengadakan meeting pada hari tersebut tetapi sekadar ‘borak-borak’ dengan rakan-rakan exco.

Hal ini tercetus berikutan penemuan nota tanpa pengirim yang menyatakan dengan jelas berkaitan maklumat meeting tersebut. Senario ini menimbulkan tanda tanya, bagaimana meeting tersebut boleh diadakan tanpa pengetahuan MPP Mahasiswa sedangkan ianya jelas bertentangan dengan Peraturan Mesyuarat MPP yang menyatakan bahawa keanggotaan mesyuarat mestilah 2/3 daripada jumlah keseluruhan ahli MPP.

Muhammad Syafiq yang ditemui semalam berkata bahawa ‘undang-undang rimba’ tidak seharusnya digunapakai.

“Saya cuma nak dapatkan kepastian, bukan menuduh. Kalau betul tak buat, tak perlu gelabah.
Kalau buat tapi tak mengaku, baguslah. Saya harap mereka (baca: MPP Aspirasi) boleh perbanyakkan latihan lepas ni supaya mutu ‘lakonan’ mereka lebih berkesan.”ujarnya.

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !