Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Wednesday, December 29, 2010

MAMPU : 2011 Tahun Perubahan Mahasiswa Islam


Membina Mahasiswa Penggerak Ummah (MAMPU) mengajak rakan-rakan mahasiswa UKM khususnya untuk hadir beramai-ramai ke Himpunan Mahasiswa Islam UKM di Foyer Fakulti Pengajian Islam (FPI) pada esok hari, 30 Disember 2010 pada jam 12 tengahari.

Bertemakan "2011 Tahun Perubahan Mahasiswa Islam"  MAMPU optimis tahun hadapan; 2011 akan menjadi tahun transformasi dan kebangkitan bagi mahasiswa Islam khususnya di UKM tercinta ini.Justeru itu, MAMPU menyeru seluruh mahasiswa Islam bersama-sama kita menterjemahkan segala arahan dan perintah Allah dalam al Quran ke dalam kehidupan kita.

Kita harus mempunyai perasaan belajar dan segera melaksanakan segala ajaran al Quran tanpa alasan. Jangan jadikan al Quran hanya sebuah teori tanpa praktikal. Al Quran adalah panduan hidup, panduan Ilahi yang tulen dan Allah sendiri telah merasmikan bahawa al Quran sebagai garis pemisah antara hak dan bathil. Marilah kita bersama-sama menjadi tenaga-idea kita digunakan untuk merealisasikan cita-cita.

Wahai sahabat mahasiswa!Ingatlah,  Jangan kamu bersikap lemah dan janganlah kamu bersedih hati, pada hal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya jika kamu orang- orang beriman [rujuk Surah Ali Imran:139].

Teruskan perjuangan, sesungguhnya kita berada di landasan yang benar untuk menegak kalimah tayyibah di alam ini sebagai tanda pengabdian kita kepada Allah SWT bukannya mengabdikan diri sesama manusia.

Wahai sahabat mahasiswa! Ranjau berduri harus kita terima dengan redha dan sabar. Demi menguatkan semangat dan jiwa, marilah kita nyalakan pelita perjuangan, marilah kita menyemak dan mengkaji serta mengambil iktibar daripada sirah nabi, para sahabat dan pemimpin haraki untuk menghadapi musuh yang bertuhankan material. Lihatlah Sayyid Qutb hanyalah seorang penulis tetapi ditakuti oleh pemerintah sekular Mesir. Akibatnya ia dihukum gantung tetapi baginya kematian hanya satu perjalanan untuk menuju matlamatnya. Matlamat Sayyid Qutb menemui kekasih yang merinduinya di taman- taman syurga.

Ayuh sahabat! Mari bersama menegak Islam di kampus dengan serius dan bersungguh-sungguh!



Ber-GM Lebih Baik!

1 comments:

Syahid said...



Untuk renungan ajk mahasiswa

Apakah mazhab Ahli Sunnah lebih tinggi dari al-Qur'an?

Bismillahir Rahmanir Rahim

https://keep.line.me/s/Dg9O1W5x3CyZh7KgLGITVNEy18cV76dX3C1YwDN9MQI


Web: almawaddah.info

Salam wa rahmah

Kepada;

Yang dihormati para akademik, para rektor universiti dan para mufti.

Tan Seri/Datuk Seri/Datin Seri/Datuk/Datin/ tuan/puan

Tajuk: "Penukaran al-Qur'an dangan mazhab Ahli Sunnah Wal-Jamaah sebagai asas agama Islam oleh para Mufti Malaysia adalah "un-Islamic". Rencana ini adalah bagi tujuan kajian dan renungan
Tidakkah Islam itu rahmatan li -l-Alamin..?
Terima kasih wa 'afwan.

Daripada;
Pencinta al-Qur'an sebagai asas agama Islam di Malaysia.
Kuala Lumpur
Malaysia.



.

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !