Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Monday, February 23, 2009

Sistem Kemudahan Jalan Raya UKM Perlu Diperbaiki

Terdapat banyak rungutan mahasiswa berkaitan dengan sistem jalan raya di dalam UKM ini. Antaranya ialah jalan yang berlubang terutamanya di Kolej Pendeta Za’ba. Juga pembinaan bonggol berbatu merah yang dikatakan amat bahaya kepada pengguna jalan raya di samping menyusahkan pemandu kereta memakai gear manual terutamanya di atas bukit dan sewaktu menuruni

Jurucakap MPP Mahasiswa, Saudara Arif Misrol menyifatkan situasi ini perlu diselesaikan secepat mungkin.

” Mahasiswa UKM perlu diberikan jaminan keselamatan yang tinggi untuk mengelakkan mereka terdedah dengan risiko kecederaan”, katanya sewaktu dihubungi wartawan GMUKM malam tadi.

Sementara itu, Calon Umum Tahun 3, Mohd Faez Mat Zain berkata beliau bersama dengan MPP Mahasiswa akan memperjuangkan isu tersebut secara konsisten demi kebaikan mahasiswa.

Dikatakan pada minggu ini, satu surat berhubung masalah perhubungan jalan raya ini akan diberikan kepada TNC HEPA dan salinan kepada setiap Pengetua Kolej.

"Suasana kampus yang selamat, kondusif dan selesa perlu diwujudkan kepada mahasiswa untuk menjadi pendorong kepada mahasiswa untuk berjaya dalam akademik dan persatuan yang seterusnya mengharumkan nama UKM itu sendiri,” Ujarnya

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !