Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Monday, October 8, 2012

Mahasiswa Kecewa Perkhidmatan Bas UKM

Kemunculan Trans-Rengit di bumi UKM menjadi tanda tanya kepada mahasiswa UKM. Seperti yang umum ketahui, perkhidmatan bas di UKM kini bertukar daripada KIFFAH kepada Trans-Rengit. Pada mulanya, kehadiran Trans-Rengit seolah-olah memberi sinar baru kepada mahasiswa. Namun, belakangan ini berlaku pelbagai permasalahan dengan perkhidmatan yang disediakan yang sedikit sebanyak mengecewakan emosi mahasiswa. Kami, Gabungan Mahasiswa UKM (GMUKM) menerima pelbagai aduan daripada mahasiswa berkaitan dengan perkhidmatan bas di UKM.





Antara permasalahan yang timbul ialah :

  1. Perkhidmatan bas yang disediakan tidak kondusif dan tidak mesra pelanggan
  2. Perkhidmatan bas tidak mencukupi dan tidak menepati masa
  3. Pemanduan yang tidak berhemah
  4. Pemandu bas masih tidak mengecam laluan


Kami di peringkat GMUKM tertanya-tanya adakah ini sahaja yang mampu pihak universiti sediakan buat mahasiswa UKM? Dimana hak mahasiswa untuk mendapat keselesaan sebagai pengguna kerana mahasiswa membuat bayaran untuk menggunakan perkhidmatan ini? GMUKM komited memperjuangkan kebajikan mahasiswa. Di peringkat GMUKM, kami pasti akan mencari solusi terbaik untuk warga UKM.


Lead The Changes! Ber-GM Lebih Baik!

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !