Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Sunday, August 8, 2010

Sekitar Ungu-kan Pesta Konvo!

Gabungan Mahasiswa Universiti Kebangsaan Malaysia (GMUKM) meneruskan lagi agenda mendekati para mahasiswa UKM terutama para graduan yang baru memperoleh segulung ijazah dengan mengadakan program UNGU-kan Pesta Konvokesyen ke-38.

Acara bermula dengan aktiviti berkumpul dan berkonvoi beramai-ramai dari DECTAR dan berakhir di tapak pesta di Dewan Gemilang sebagai simbolik kepada perjalanan jauh mahasiswa menuju harapan menggapai segulung ijazah. Segala cabaran, onak dan duri dan perjalanan yang jauh bakal ditempuhi sebelum seseorang itu layak bergelar graduan mahasiswa.

Setiba konvoi di tapak pesta, ahli Gabungan Mahasiswa bergerak mengedarkan 'flyer' penerangan GMUKM ke sekitar tapak pesta. Ironinya ramai mahasiswa yang ditemui melahirkan perasaan teruja mereka yang pada mulanya 'takut' dengan GMUKM, tetapi apabila diberi penjelasan mereka baru mendapat maklumat yang sebenar berkenaan GMUKM. Ini kerana mereka telah mendapat 'nasihat' daripada 'abang dan kakak' di kolej supaya menjauhi 'kumpulan Ungu' yang dikatakan gemar mencetuskan kekecohan dan memalukan nama Universiti.

Dalam aktiviti yang sama pada petang itu, pihak GMUKM turut mengedarkan aiskrim percuma kepada pengunjung tapak pesta Konvokesyen ke-38.

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !