Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Thursday, August 27, 2009

GMUKM prihatin isu masyarakat setempat



UKM- Mengambil pengajaran dari masalah H1N1 yang semakin meruncing sejak akhir-akhir ini, pihak GMUKM telah mengambil satu langkah terbaik sebagai langkah pencegahan merebaknya virus H1N1 melalui pemberian mask percuma kepada mahasiswa dan mahasiswi UKM melalui kempen We Concern H1N1

Dalam menjayakan kempen tersebut, pihak GMUKM telah membuat roadshow ke dewan-dewan kuliah, stadium UKM dan setiap pondok bas yang ada disini selama seminggu. Inilah bukti yang ditunjukkan oleh pimpinan GMUKM bahawa mereka begitu mengambil berat terhadap kebajikan mahasiswa-mahasiswi UKM. Mereka bukan hanya duduk goyang kaki, tetapi bekerja untuk memberi keselesaan kepada pelajar itu sendiri.

"Ini adalah satu kempen yang baik dalam memberi kesedaran tentang bahaya H1N1" kata seorang pelajar Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan apabila ditemubual oleh wartawan GMUKM. Setiap daripada kita perlu mengambil langkah berjaga-jaga supaya virus ini tidak merebak.

Maklumat terbaru mengenai H1N1 adalah seramai 324 pesakit baru dimasukkan ke hospital untuk rawatan dan dalam masa yang sama sejumlah 223 pesakit telah didiscaj keluar dengan gejala influenza-like illness (ILI). Manakala seramai 1,446 pesakit ILI sedang menerima rawatan di 98 buah hospital termasuk 2 hospital swasta di seluruh negara. Untuk makluman daripada jumlah pesakit yang sedang dirawat, hanya 217 pesakit (15%) yang disahkan positif H1N1-wartawan GMUKM

1 comments:

Anonymous said...

Trend Blog Ni.. Bila Ada orang bagi komen yang reasonable.. Trus senyap.. Buat tajuk lain...
takut bila fakta telah dijelaskan…

Takut kenyataan kot.. Ke da tak ada jawapan.. Contoh jelas adalah Isu cuti H1N1..

Agaknya mmg suka buat cerita kot.. Tahukah? Cerita2 yang menyebabkan orang mendapat/menyebarkan benda yang tak benar adalah menjadi Fitnah2... So saham fitnah kat Web boleh lah kongsi ramai2..
:D

Tak sangka bukan muslim pun boleh fikir benda simple mcm ni.. Yang muslim asyik exploit agama untuk nasfu sendiri..

Sayang sekali, Islam itu indah... Cuma manusia yang merosakkannya... Kat malaysia ni Melayu espesially...

Selamat beramal Semua...

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !