Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Friday, August 7, 2009

Wabak H1N1 ke UKM?


BANGI : Blog gm-ukm.blogspot mendapat maklumat bahawa seorang mahasiswa kolej Keris Mas telah meninggal dunia pagi semalam. Menurut maklumat daripada wartawan GM yang tinggal di kolej tersebut, beliau melihat bahawa mayat itu dilitupi dengan plastik hitam dan kelihatan pengusung mayat memakai penutup mulut. Punca kematian walaubagaimanapun masih belum diketahui.

Ketika dihubungi oleh pihak editor, wartawan tersebut berjanji akan menyiasat perkara itu hingga ke akar umbi. Memang kedengaran khabar angin bahawa ada seorang mahasiswa UKM yang meninggal dunia kerana wabak H1N1. Tetapi kebenarannya masih boleh dipertikaikan.
GMUKM bimbang sekirang mahasiswa yang meninggal dunia di Keris Mas semalam, ada kaitan dengan virus yang telah mengorbankan 14 orang sejak dua minggu lalu di negara kita pada hari ini.
Tetapi di UIA, kedengaran berita seorang mahasiswa telah meninggal dunia kerana wabak maut ini. Manakala di Kolej Universiti Islam Selangor (KUIS), jiran kita yang berada di Bangi, telah ditutup selama seminggu kerana virus ini. Jadi untuk masa yang terdekat, diharap mahasiswa mengikuti langkah keselamatan yang telah digariskan oleh Kementrian Kesihatan dan Pusat Kesihatan UKM.
Bagi yang beragama islam, anda digalakkan untuk bersama-sama turun ke masjid UKM jumaat ini kerana dikatakan bahawa seluruh masjid di Selangor akan mengadakan solat hajat bagi memohon pertolongan Allah bagi membendung wabak ini yang telah meragut ratusan nyawa terutamanya di Amerika Utara.

5 comments:

Anonymous said...

ni sume bala yg Allah turunkan kat semua makhluk yang jahat mahupun yang baik...bg org yang baik doa pd Allah moga dijauhkan dr wabak maut ini...bg yang jahat bertaubatlah pd Allah

Anonymous said...

muhasabah diri...ak

Anonymous said...

wahai bdk gm..
kalo nak cr berita 2 pun biarla mengikut fakta..
nie nak redah je kerja dia..
apa yg korang lapor nie pun bkn ade kaitan dgn h1n1 pun...
mn ade org mati ms dia tgh puasa..
apa la bodoh korang nie

Anonymous said...

wahai penegak agama allah..bercakaplah berdasarkan fakta..jangan menerima berita-berita tidak bertapis dan bersumber...untuk pengetahuan..si mati bukan mahasiswa UKM..tp pelajar foundation persediaan untuk ke luar negara...

Anonymous said...

Semalam nampak Exco GM membonceng anak dara(dar lagi ke tak pun tak tau la), Ke bazaar Rahmadan..

Feewiittt..

Korang pun manusia rupanya... Nafsu Besar..

Tu tak cerita yang beromen kat KTM lagi.. Tudung labuh, Boleh r cover tangan yang merayap masuk ke dalam...

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !