Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Tuesday, January 26, 2010

Kami tetap sokong gmukm

Bangi 26 Jan 5.30 pm| "kami akan berubah untuk menyokong GMUKM pada kali ini" begitulah kenyataan seorang mahasiswa non-muslim yang tidak mahu dikenali semasa ditanya oleh wartawan GMUKM ketika proses berkempen pagi tadi.

Pihak Gabungan Mahasiswa (GMUKM) telah mula membuat kempen bagi memperkenalkan calon-calon yang bertanding bermula selepas daripada proses penamaan calon semalam.

Mengikut analisis yang dibuat oleh Unit Penyelidikan Pilihanraya GMUKM, kebanyakan pengundi bukan melayu akan beralih untuk mengundi calon-calon Gabungan Mahasiswa pada pilihanraya kali ini.Perkara ini terjadi berikutan terdapat masalah dalaman yang berlaku dalam Chinese Community Student Committee (CCC) sehinggakan wujudnya calon bebas di Fakulti Sains dan Teknologi (FST) dan Fakulti Ekonomi dan Perniagaan (FEP) sebagai tanda protes terhadap kepimpinan CCC dan Aspirasi.

Pihak GMUKM juga melihat perkara ini terjadi berikutan kebimbangan Aspirasi dalam pilihanraya kali ini. Mereka menghantar calon bebas semata-mata untuk memecah undi mahasiswa supaya kemenangan akan berpihak kepada mereka.

"Kami tetap akan berkempen walau apa terjadi semata-mata ingin mengenengahkan agenda kebajikan mahasiswa". Tegas Saudara Khairul Anuar bin Mat Lazim calon nombor 1 bagi kerusi tahun 3 dan 4 Fakulti Pendidikan ketika dihubungi wartawan GMUKM.

Kempen GMUKM pada kali ini lebih mensasarkan kepada mahasiswa tahun 1 dan tahun 2 tanpa mengetepikan mahasiswa tahun 3 dan tahun 4

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !