Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Wednesday, January 27, 2010

Tahniah Pentadbiran PMFST

Bangi 27 Jan 6.00 pm|Pihak GMUKM merakamkan setinggi-tinggi ucapan tahniah kepada pihak pentadbiran Fakulti Sains dan Teknologi (FST) kerana telah mengundang calon GMUKM untuk turut sama dalam pembentangan manifesto di Dewan Anuwar Mahmud (DAM) tengah hari tadi.


Hari pembentangan manifesto ini telah menampilkan calon-calon daripada pro-Aspirasi, pro-Mahasiswa dan wakil calon bebas yang belajar di FST.

"Kami memandang ini adalah satu langkah yang sangat baik yang diambil oleh pihak pentadbiran FST dalam menunjukkan contoh terbaik kepada mahasiswa. Kami menentang pentadbiran yang hanya ingin memperkuda mahasiswa dan menyokong pihak yang mampu memberi tunjuk ajar kepada kami dalam melahirkan mahasiswa hebat pada masa akan datang". Ujar Saudara Mohamed Hakim bin Zulkafli calon nombor 4 GMUKM kerusi tahun 3 FST.

Beliau turut menegaskan bahawa budaya politik yang sihat sangat perlu diamalkan. Setiap calon perlu diberi peluang untuk bertanding atas padang yang rata dan diberi akses untuk berkempen di mana-mana sahaja yang mereka inginkan tanpa ada sekatan dari pihak pentadbiran.

Ketidakhadiran seorang daripada calon Aspirasi iaitu Aimi Rashidah Abdul Rahman dalam pembentangan manifesto kali ini menimbulkan pelbagai tanda tanya.

Malah selepas hari penamaan calon, wajah beliau tidak pernah kelihatan untuk berkempen.

Pihak GMUKM berharap agar beliau tidak menjadi mangsa paksaan Aspirasi untuk bertanding dalam pilihanraya kali ini.

Kami juga mengalu-alukan beliau untuk membuat aduan sekiranya terdapat ugutan dikenakan kerana GMUKM sentiasa ingin menjaga kebajikan mahasiswa tanpa mengambil kira perbezaan fahaman dan ideologi.

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !