Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Friday, January 8, 2010

SISWI : Ubah Paradigma Anda

Bangi 7 jan 6.20 pm|Gemaan laungan oleh siswi yang inginkan perubahan dalam pilihanraya kampus akan datang memecahkan suasana di dataran parking motosikal berdekatan Fakulti Pengajian Islam semalam.



"Kami inginkan perubahan. Hampir 6 tahun kepimpinan PMUKM dipegang Aspirasi, sebarang program untuk siswi tidak pernah diadakan. Pelbagai isu timbul yang melibatkan permasalahan siswi tidak pernah diambil tindakan. Kami beri undi untuk mereka buat kerja bukan untuk dapat kolej percuma" Ujar Rabiatul, mahasiswi Fakulti Pendidikan tahun 4.

Tidak dinafikan, peratusan kemenangan dalam pilihanraya banyak bergantung kepada undi dari pihak siswi UKM kerana hampir 70 peratus pelajar UKM adalah golongan siswi. Peningkatan peratusan golongan siswi di mana-mana IPT termasuk UKM menunjukkan golongan sisiwi mempunyai peranan besar. Mereka juga ada ruang untuk menjadi pelapis pimpinan masa hadapan. Jangan dibiarkan 'kecerdikan' yang dianugerahkan ini disia-siakan tanpa ada memberikan sumbangan untuk pembangunan insaniah.


Wahai siswi-siswi sekalian..

Bangkit lah membina paradigma pejuang kebenaran. Walaupun sekadar menanda sekeping kertas, anda mampu untuk mengubah rentak pimpinan PMUKM agar selaras dengan falsafah UKM.

We unite to make a change!!


1 comments:

hanya insan biasa said...

mcm perhimpunan bulanan FPI jer

huhuhu...

buat pon kt 'dataran' FPI

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !