Majlis Kepimpinan Utama GMUKM

Kompilasi Kejayaan Manifesto

Provinsi Ungu [Versi Online]

Tuesday, January 26, 2010

Politik murahan Aspirasi untuk menang PRK

Bangi 26 Jan 6.30 pm| Permainan politik murahan yang dilakukan pihak Aspirasi menunjukkan kerendahan nilai moral dan kredibiliti diri mereka.

Ini jelas apabila kebanyakan banner dan poster yang menampilkan calon daripada Gabungan Mahasiswa (GMUKM) didapati hilang di Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan (FSSK) dan Fakulti Ekonomi dan Perniagaan (FEP) tidak sampai 24 jam ia digantung.

Perkara yang sama juga turut berlaku di One-Stop Center apabila manifesto calon GMUKM dari Fakulti Teknologi dan Sains Maklumat (FTSM) telah dicuri oleh seorang permpuan yang tidak dikenali.

"Kami amat kesal dengan tidakan yang tidak bertamadun yang dilakukan oleh pihak Aspirasi. Sebagai mahasiswa, persaingan yang sihat sangat perlu dalam mengangkat kesucian pilihanraya kampus" Ujar Nur Sahila Sapi'e calon nombor 1 FEP ketika dihubungi wartawan GMUKM.

Beliau turut menegaskan supaya pengamalan politik nilai perlu lebih diutamakan berbanding politik kepartian dan politik korupsi. Setiap tindakan yang dilakukan perlu seiring dengan status diri yang dikatakan golongan intelektual, Kelas pertama.

Tindakan Aspirasi yang ingin mensabotaj GMUKM juga jelas kelihatan apabila mereka mengoyak poster, menaggalkan banner dan mengugut pelajar tahun 1 dan tahun 2 untuk dibuang kolej sekiranya mengundi GMUKM.

Sebelum ini pihak Aspirasi juga telah melabelkan GMUKM sebagai Pro-Israel dengan menggantungkan banner memburukkan GMUKM dihadapan Kolej Ungku Omar.

0 comments:

Post a Comment

tvGMUKM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

#Hashtag

#Hashtag

Moving Forward

Wajib Muat Turun !